Ode till städerskan

Med jeansväst, hockeyfrilla och soffsittarkropp
Du stormade in i mitt hus
Jag slet åt mig en handduk för att skyla min snopp
Och skrek lika högt som en mus

Du slängde piggt med ditt permanentade hår
Och satte genast igång med ditt jobb
Jag skyndade snabbt iväg, ni förstår
Ville inte se på som nån snobb

Nu tacksamt jag sitter och tänker på dig
Som undsätter mig i min nöd
Utan dig, vad skulle jag gjort, ja säg
Städat själv?! Nu blev jag illa berörd

Ingen blogg, utan slit bland Ajax och damm
Och vad skulle ni läsa då?
Så sänd tankar till min fina malmö-madam
Kärlek och en bonus ska hon få

/Bobby Allan Poe

Andra bloggar om: , , , , , ,

4 svar

  1. Jag borde också städat idag
    Legat i som attan
    Istället håglöshetssurfar jag
    Puttar in lite skräp under mattan

  2. Den var fin! Du är ju riktigt poetisk.

  3. Kärlek skall hon har i massor. Jag känner kärleken..
    Men varför finns denna underbara varelse i Malmö?
    Min lägenhet skriker efter hennes kärlek!
    Undra om hon finns klonad?

  4. hehe… perfa städade själv idag 😛 precis vad jag behövde, nu ska jag själv sätta igång med ett ode… snart e skolan slut 😀

Kommentera

