Fredag, min vardag

På fredagar är sverige glatt. Folk avslutar sin jobbvecka och ser fram emot sin helg. Tid för hobbys och förlustelser.

Tjugoåringarna super sig fulla och försöker komma in på flashiga nattklubbar, trettioåringarna går på parmiddag, fyrtioåringarna tar en afterwork, femtioåringarna påtar i trädgården, sextioåringarna går på dansbana och sjuttioåringarna spelar bingo.

Jag jobbar.

Min helg är när resten av sverige jobbar. Så om ni ser en ytterst glad kuf med shoppingpåsar i händerna och en aura av helg runt sig på en måndags förmiddag ute på stan, då är det jag.

Nu ska jag dra till jobbet. Sista helgen! Jippie!!

/Bobby Brun

Andra bloggar om: , , ,

There are no comments on this post.

Kommentera

