Sorg och lycka = Socka?

Imorn kör vi sista föreställningen av ”Grease” på Nöjesteatern i Malmö.

Blandade känslor. Kommer sakna alla fina människor, alla möten man har på scen, mina underbara loge-kompisar och mina nya vackra vänner. Att lära känna nytt folk e det bästa jag vet. Efter mat.

Men fuck, vad trött jag e på själva föreställningen.

Jag kommer inte sakna att göra den förnedrande strippen i ”Greased Lightning”. Jag kommer inte att sakna att dansa bakom ett skynke i 4 åttor innan ”Vi har varandra” trots att ingen kan se oss. Jag kommer inte sakna att dansa tryckare i 10 minuter när man e assvettig och bara vill köra upp en fläkt i anus för att bli svalare. Och jag kommer inte sakna att göra indianen i ”Beautyschool Dropout”.

Jag kommer inte heller sakna Malmö eller all bajs som finns på gatorna i den här staden. Jag kommer inte heller att sakna alla glitterbögar med för korta tröjor och rosa cowboyhattar eller grabbgäng som drar runt och brölar på stan om nätterna.

Jag kommer nog sakna Robban och Biggan mest av allt. Kärlek. Snyft.

Men Stockholm, here I come. Imorgon söndag så kommer jag inte att kunna blogga. Jag ska jobba och sen supa mig redlöst full på okänd ort. Spännande!

Pöss

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , ,

There are no comments on this post.

Kommentera

