Slutfest

Nu är jag färdig.

Med Malmö, med Grease, med andrahandslägenheter.

I´m going home.

Kvällen igår var skitkul. Efter föreställningen, som sågs av vår regissör Eva Rydberg och vår Koreograf Roine Söderlundh, så bussades vi till Lund där vi togs om hand av en nation eller ett studenthem eller något. De blev trerätters, sång, öl, snaps och massa kul. Roligast var när Eva Rydberg, som hatar sånt, tvingades gå upp och sätta sig på en stol och bli sjungen för av två packade studentkillar. Eller när vi i Grease-gänget skulle sjunga We Go Together för alla och inte kunde komma på texten, EFTER 118 FÖRESTÄLLNINGAR.

Jag blev bussad hem vid ett tiden vilket var mer än nog eftersom vi hållt på sen sex. Gick hem, åt gammal tårta sen somnade jag med öppen mun med en hand under min rygg så att efter 3 timmar vaknade jag av att jag inte kunde känna min arm, fick panik, försökte sätta mig upp, misslyckades och fick åla mig ur sängen. Sen förstod jag att jag bara legat på armen. Suck.

Nu ska jag ställa mig upp och påbörja min resa till El Stockholmo.

/Bob

Andra bloggar om: , , , , , ,

7 svar

  1. Så…nu är det bara resten av livet kvar?
    Great. 🙂

  2. Jag har en fråga som jag kom att tänka på när du berättade att er regissör och koreograf var och kollade på föreställningen:

    Hur mycket ändras en föreställning ”omedvetet” under tidens gång? För jag antar att förställning nummer 118 på många sätt skiljde sig från nummer 1. Eller…?

  3. oj. Det var en av de få bra frågor jag fått om mitt jobb.

    Den förändras massor. Men bara detaljer och oftast till det bättre. Man hinner inte alltid få allt perfekt till premiären och man hittar massa nya saker under ”resans gång”. Men i slutet av perioden så kan man vara lite trött på att göra samma sak kväll ut och kväll in. Men man måste alltid minnas att för publiken är allt nytt så det är bara att bita ihop och försöka förnya sig och sin energi. Men oftast e det kul så det e inga problem.

    En grej man måste ha med sig hela tiden är att alla upplevelser man har på scen har man för frsta gången. Det får inte bli rutin, då blir det dåligt. Det är helt klart den tuffaste uppgiften!

    🙂

  4. Ha ha. Jag är bra på bra frågor… 😉

    För några år sen skällde Ingmar Bergman ut skådisarna i en av hans egna föreställningar på Dramaten eftersom den ändrats så mycket. Han tyckte skådespelarna var dåliga. Jag antar att den då förändrats till det sämre.

    Men regissören kommer inte in emellanåt och ”styr upp”…?

  5. Jo, visst kommer regissören ibland och tittar till. Sen finns det oftast en regiassistent och koreografiassistent vars uppgifter är just att hålla efter föreställningen.

  6. *harkel* El Estockholmo…med E.

  7. Äh.
    fuck off… 😉

Kommentera

