Världens sämsta köp

Nu är det officiellt.

Jag köper vad som helst.

Jag har precis köpt en cykeltradera.com. En vit med bockstyre. Lite 80-tal sådär.

Gubben lämnade precis av den och vi sågs utanför systemet (snoffsigt, jag vet) där han förklarade massor om växlarna och så. Jag lyssnade mest med ett halvt öra då sådant inte riktigt fastnar i mitt huvud. När han åkte iväg så satte jag mig på cykeln för att teståka. Jag fick panik.

Styret var så långt ner att det såg ut som om jag försökte suga av mig själv när jag satt på den. Jag såg ut som Svenne, från Svenne och Lotta, i ryggen. Och pedalerna. Pedalerna! De var lixom pedaler från en annan dimension. Man var tvungen att föra in fötterna i nån form av ställning, som små tandställningar för fötterna. Det tog typ en minut att få in foten i och när man väl fått in den ena så satt den FAST, och det gjorde det praktiskt taget omöjligt att få i andra foten utan att cykeln tippade. När jag tagit stöd mot en vägg, som jag lixom lutade kroppen mot medans jag sprattlade för att få in den andra foten, så gick det äntligen.

Jag susade nerför gatan med Quasimodo-rygg och fötterna i ett fast grepp. När jag kommer till ett övergångställe så trampar jag bakåt för att bromsa. Inga pedalbromsar! Jag sträcker mig för att nå handbromsarna, men de är för långt borta för att hålla i styret och bromsa samtidigt. Jag sträcker mina fingrar likt Gollum efter ringen och lyckas i sista sekunden få tag på ena bromsen. Tvärnit!

Jag stiger av cykeln och börjar besviket leda den tillbaka till lägenheten.

Jag hör nått som skrapar. Det är pedalställningen som släpar i marken när man leder den.

Great…

/bob

Andra bloggar om: , , , , ,

21 svar

  1. *asg* stackare! Men jisses vad kul du måste ha sett ut! Lika kul och knäpp som alla andra bockstyrecyklister… Du kanske skulle testa att ställa om lite här och var så du slipper få snoppen i munnen?

  2. Du får byta pedaler och höja styret. Musikalartister brukar ju vara bra på att meka har jag hört!

  3. Du är ju helt hopplös… Du funderade aldrig på att prova den innan du köpte den?! Jaja…det var ju på tradera, så jag hoppas att du fick den för en hundralapp eller så… Vågar inte ens fråga…

  4. Sexhundra pix!!!

  5. Nä…Robin…”suck”…

  6. Äsch, du lär dig snart!

    Men jag håller med Jessie: du borde kanske testat och frågat lite först… 😉

  7. Haha! Den cykeln var inget vackert barn 🙂

  8. ASG!!!!!!! Har nöjd precis lyckas natta barn och så läser man detta. Börjar skratta högt rakt ut.. SEN!
    -Va Göööö duuu Pam..
    Tack för den Bobby darling!

    Fick igen sjunga Vargvisan minst 15 ggr!!!!
    Ser dig verkligen framför mig med din snygga frissa och fin fina håriga överläpp förtvivlat leta efter handbromsen. Du är så go;-)

    Hjälm??

    Trampa på du Bobby..
    Kiss

  9. Hahahahaha…
    Efter två misslyckade födelsedagspresentcyklar borde du veta att det inte är meningen att du ska cykla. Gud vill inte!
    Sjukt roligt.

  10. Hoppas du fick kvitto också, tänk om den är stulen?!?

  11. *skakar på huvudet* Bobby….. att du aldrig lär dig…. 😉 Hahaha!

  12. HAHAHAHAHAHAHAHHA!!! Jag skrattade rakt ut när jag läste.

    Fota den och posta!!

  13. Nu läste jag det högt för Knyttet och hon garvade också. 😀

  14. Tryck på ordet cykel så får du se den.

    Kul att min misär kan roa.
    Haha!

  15. Men herregud, efter att ha tittat på cykeln ser väl vemsomhelst att det där inte är en behändig cykel. Ok att den har bockstyre, men… det är ju en tävlingscykel. Den har ju inte ens pakethållare. Haha, en man i Spånga sitter och skrattar gott just nu. Och räknar sina nyintjänade pengar.

  16. Ha, missade ju bilden tidigare! Har en exakt likadan du hade kunnat få gratis, men då hade du förstås fått hämta den i Lappland!

  17. Sluta skratta åt mig!!!!
    Hahaha.

    Jag e hopplös.

  18. […] Ok. Det känns som om jag kanske ska berätta hur min cykelköpardag […]

  19. Tradera Suger!

  20. *asgarv* Välkommen till min värld….men bockstyre? Allvarligt? hahahaha

  21. Aj kunde gått illa det där.. med såna helvetespedaler. Tur att det inte var mc du köpt upp dig på. Men nästa gång kanske! 😉

    Jag har gjort nåt liknande två gånger. En gång hyrde jag häst utan att ens veta att det var ett riktigt djur, nästa gång lånade jag moppe, som liksom hästen (eller ponny eller vad det var) skenade över stock och sten och järnvägsspår och inte gick att få stopp på.

Kommentera

