Waiting to Exhale

Jag håller andan när jag går förbi nån jag tycker ser äcklig ut på stan.

Typ när jag passerar ett gäng tanter med cigaretter, basröster, tupperat hår och kaffemuggar utanför nån butik. Då håller jag andan. Eller när nån alkoholiserad person ragglar förbi. Håller andan! Eller om nån ser snuskig ut, lite perverterad. Nån med sliskigt hår, ofräsch skäggväxt och byxor som skär upp så att man ofrivilligt ser hela paketet. Jag håller andan!

I mitt undermedvetna så smittar uppenbarligen ofräsch-het och snusk.

Analysera det ni!

Gjort idag:

Repat Motherfucking Mia-kör.

Ska göra:

Gå på Mickes Bodyjam, sen ska vi käka och dra en film.

Tjoho!

/Bobby

Andra bloggar om: , , , ,

7 svar

  1. Jag håller andan så fort någon runt mig nyser. Det spelar ingen roll om jag precis var på väg att ta ett nytt andetag, jag håller andan tills jag blir blå. Annars får jag deras snor i lungorna.
    Det stavas förövrigt waiting, ”dyslexo”.//Miss Pyamas

  2. Själv håller jag andan när folk andas inom två meters radie från mitt ansikte efter att de ätit kött. Jag inbillar mig att det smittar.

    Jag ÄR sjukare än dig! Ha!

  3. nu har jag smygit på din blogg ett bra tag…kanske är det dags att säga hejje!!? jag blir förtjust, betagen och fnittrig varje gång jag kommer hit, tack för det! *krama*(för man kramas i bloggar…fast det är vilt främmande människor…)
    jag nyser ohejdat utan att hålla för handen när jag kör bil…sen måste jag hålla andan en stund för att inte andas in nysningen igen, eller det där äckliga molnet av små små droppar…..

  4. Tack kära du!!!! Trodde det bara var jag…!
    Kram på dig 🙂

  5. Usch, jag hatar när man missat ett stavfel! Tack, Carro. Det är åtgärdat nu!

    Vad härligt att det e fler med tvångstankar! Haha! Vad störd man är.

    Bacillen: Välkommen. Kul att du ger dig till känna!

  6. Jag brukar hålla andan när jag går förbi pensionärer. De kan lukta så urbota illa. Som vått trä och gammal ost. Eller typ, gammal hud.

  7. Sådär gör jag också, jag förutsätter på ngt vis att folk ska lukta illa om de ser ut som att de *kan* göra det. Och är man lite luktkänslig så är det äckligt att få in sånt i näsan. (F ö håller jag andan när jag passerar sopbilar också, men där *vet* man ju att de luktar gläääh när man hamnar i vindriktningen, hehe.)

    Men det är ju så vidrigt när man typ sitter på bussen och ngn väl inrökt gammal gubbe sätter sig i närheten. Då är det instant headache och kräk-känningar, helt klart. Brrrr…

Kommentera

