Systembolaget ger mig åldersnojja

Varje gång jag går på systemet händer det.

Jag plockar ihop vad jag ska ha och ställer mig i kassan. När det är min tur så lägger jag upp min sprit på rullbandet och tittar förvantansfullt på kassörskan.

– Det blir 246 kronor.

Jag betalar och går besviket därifrån. Fan.

Men ibland händer det.

– Legitimation, tack!

Fanfar, änglajubel och lyckorus! Jag skulle alltså kunna vara 19 år. Bless you kassörskan, tänker jag! Jag känner hur åren rinner av mig och hur folk tittar med avundsjuka i blicken på min sprudlande, ungdomliga uppenbarelse.

Igår hände det och jag e fortfarande glad.

/Baby Bob

Andra bloggar om: , , , , , ,

8 svar

  1. Du skulle byta plats med mig. Jag fyller 26 i år och jag får fortfarande alltid visa leg när jag köper cigaretter. Att kunna gå ostört genom systemet är omöjligt.

    Jag tackar min mor. Tack tack.

  2. Hur var det med den där borderlinediagnosen egentligen? *psykologiserar*

  3. Trollhare:
    Projisering!!! 😉

  4. Mina flaskor drar dom inte ens i Beep-grejen innan jag visat mitt leg. Och jag fyller 24 i år. Om jag rökte eller snusade skulle jag aldrig få slippa att visa leg. Det vet jag. Ser inte ut att vara en dag över 18. Endel gissar på 16.

  5. De måste kolla leg på alla de tror är 25 eller yngre… så dom kanske du tyckte att du såg ut att vara 25….? 😉 Inte heeeelt fel gissat i såna fall! hehe!

  6. Jag förstår precis vad du menar! Det är dock otroligt glest mellan gångerna nuförtiden, i ärlighetens namn faktiskt mer eller mindre aldrig. Men men OM det skulle hända är det helt ok att bli tagen för 25 för min del, ha ha!

  7. Men du, åk till Alko i Finland, där frågar dom efter leg. Jag var glad i två år efter jag varit på systemet där och inte fick köpa ut…

  8. Grattis!

    Första gången jag fick visa leg på systembolaget var jag 31 år gammal. Och då hade jag varit på systemet och köpt ut redan vid 18 års ålder. Då, vid 31 år gammal blev jag så himla glad att jag nästan pussade på expediten. Hon blev lite generad när hon såg hur gammal jag var. Hon hade nämligen en dotter som var lika gammal som jag. Numera sker det ALDRIG. Kan väl kanske bero på att jag närmar mig de 50 med rask takt (1 år och någon vecka kvar).

Kommentera

