Alzheimers-light

Det är oundvikligt. Jag kommer bli senil. Jag märker det redan nu, jag e jämt så förvirrad. Jag hoppas det framgår som sådär charmigt kultur-kuf-snurrig. Ta vad jag gjorde precis nyss som exempel.

Jag stod i köket och åt en rostad macka med ost när jag får syn på min multiman-vitaminburk ovanför spisen. Med munnen full av rostad macka tar jag burken, häller ut två kapslar och stoppar in i min redan överfulla mun. Så fort jag fått i dom i munnen inser jag att det var ett misstag. Munnen är ju FULL av bröd.

Kapslarna e enorma och ska ju sköljas ner med vatten. Jag kommer fram till att vatten inte får plats, och försöker då lixom hålla kapslarna vid framtänderna medans jag med baktänderna försöker tugga mackan och svälja den utan att tugga sönder kapslarna. Jag får lixom svälja genom att använda mig av nån form av boa-orms-metod. Jag lixom hulkar och hystar in maten bak i munnen där jag med min tungrot lixom portionerar ner maten i halsen. Detta resulterar i okontrollerade hostningar och jag behåller med nöd och näppe maten och vitaminerna i munnen. Efter ca 2 minuter av reptilt-beteende så har jag mirakulöst fått ner allt i magen. Puh.

Alternativet var alltså att tugga ur munnen och sen svälja kapslarna.

Men inte jag.

Jag ser något och hoppar på det med en gång utan tanke på vad jag faktiskt höll på med. Som att jag åt något annat för tillfället. Sånt berör mig inte. Jag bara agerar, utan eftertanke. Och då uppstår sådana här situationer. Flera gånger om dagen ska jag tillägga, detta var bara en i raden av situationer jag måste lösa pga av min brist på eftertanke.

Nu ska jag gå och gymma å lyssna på ljudbok samtidigt. Wish me luck!

/Bob

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

8 svar

  1. Är det nu jag borde håna dig genom att säga att jag aaaaldrig skulle kunna göra något liknande?

  2. Nä, det är nu som du ska sähga att det beror på nån obskyr weird åkomma som jag lider av. Haha

  3. Gym OCH ljudbok?
    We are merging honey.

  4. Jag ser att det är fler invånare än mej själv i min värld…he he…funkar vitaminer btw?

  5. Dexo: Ja, jag tänkte faktiskt på dig när jag sprang på löpbandet. Fast jag vet inte om ”Gömda” i ljudbokform när man tränar var helt rätt. hm. Vad rekomenderar du?

    Liz: Ja, jag tycker det. Jag märker skillnad. Men jag tränar och svettas ut alla mina mineraler och vitaminer så kroppen tar allt den kan få.

  6. *fnissar hysteriskt*

  7. Det enda som hade slagit detta var om du gjort det samtidigt som du åkte på din nya avsugningscykel.

  8. Mia: Haha! Ja, men det kommer, det kommer!

Kommentera

