Saker att göra innan jag dör

Idag var första koreografirepet med Mamma Mia. Shit vad slut jag är! Skjut mig.

En av mina trevliga kollegor sa nått klokt. Hon sa att man skulle göra en lista med 100 saker man ville ha gjort innan man dör och att man skulle ha som livs-mission att bocka av så mycket som möjligt från listan. Det lät klokt tycker jag och tänkte tillverka just en sån lista. Vilken tillfredställelse att få plöja sig igenom den där listan asså.

Jag tänkte dela med mig av 10 av mina 100 saker som jag vill ha gjort innan jag dör, listat utan inbördes ordning

1. Resa till Botswana och se öknen.

2. Få en superdupersnygg kropp

3. Spela en huvudroll på en svensk musikalscen

4. Jobba med tv, bakom eller framför. Spelar ingen roll.

5. Bli kär igen och skaffa pv

6. Skaffa hund, helst en bullterrier

7. Öppna min egen business

8. Köra i Melodifestivalen

9. Bli klar med lägenheten. Det känns som ett evighetsprojekt

10. Finna inre frid

Listan skulle kunnat bli mycket längre, men jag nöjer mig där.

Pöss på er och peace out!

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Jag skulle aldrig skriva en sån lista. Fatta vilken prestationsångest man måste få när man är 80 och inser att man hunnit med typ 17 av punkterna…

  2. Huvudrollen i en musikal men bara köra i Melodifestivalen?

    I övrigt har vi punkt 5 och 10 gemensamt. *hint, hint*

    😉

  3. Jag älskar att resa billigt och leva dyrt (utan att betala så mycket). Vi se så mycket som det bara går, så billigt som möjligt, innan jag dör.

    //E

  4. du borde listat alla hundra. kan tillägga att jag inte gjort en grej på din lista. jag jobbar på hunden. helst tax.

  5. Tycker vi låter bra! Jobba på 😀 !

  6. Till trollhare: då river man sönder listan, och efter 5 min minns man inte vad det var för lista man skrivit och då lider man inte av det 😉 Man kommer ju iofs inte minnas allting man gjorde på listan, men de minnena hoppas jag att man har utnyttjat i tidigare år.

Kommentera

