Prutt

Varför blir jag alltid som gasigast när jag e bland folk?

Speciellt när jag repar nån produktion och man inte riktigt känner varann ännu. Då kommer det. En vulkan mullrar i magen och jag känner hur fjärilar fladdrar utmed hela tarmsystemet. Jag får lixom konstant gå runt och mega-knipa för att inte braxa när jag gör koreografierna. Det är jobbigt. Jag lider! Min ringmuskel känns som ett russin och jag har så mycket gas i magen att det känns som om jag när som helst kommer lyfta från marken och flyga iväg likt en ballong som man släpper taget om innan den e knuten. Jag vill ju inte fisa på nån av mina kollegor. Tänk om man blir känd som musikalartisten som fiser hela tiden.

Potentiell situation

På audition, två tjejer snackar och pekar åt mitt håll

– Vem e han? Jag känner igen honom.

– Ja, det e ju han som var med i Saturday Night Fever… Du vet!

– Jaaa, han som fiser hela tiden. Just det. *ser äcklad ut*

– Precis. *rynkar näsan*

Nä, jag får fortsätta knipa. Jag kommer bli så tight att det kommer gnissla när jag skiter.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

11 svar

  1. Undrar om framtida älskare ser knipövningarna som en fördel eller en nackdel?

  2. Jag har en teori om att gaser ackumuleras precis i de sammanhang då de absolut inte får det. Precis som skratt, alltså.

    Ibland undrar jag om min sociala fobi beror på mina tarmfunktioner?

  3. Nu är dietist Pam igång igen..
    Du har inte gjort någon hemlis av dina usla orala intag (mat)
    Se till att äta bra så skall du se att det löser sig.
    Men annars.. Du behöver inte oroa dig dina pruttar luktar säkert bara roser.

    Dietisten

  4. Men jag äter asbra nu när vi repar. Det är min mage som e galen. Den e arg, ondsint, folkilsk. Morrar åt människor.

  5. Du får smita iväg på muggen när tillfälle ges och lägga gasmolnen där. Gaser är inte att leka med, man får ju så ont om man håller inne dem för mycket och för länge. =P

  6. Din kropp vill fly och då sätts tarmfunktionen igång för tömning, en gammal funktion från tiden då vi jagades av sabeltandade tigrar. Prutta på.

  7. Det blir till att knipa lite till men jag lovar att det snart kommer skrivas listor även på Scandinavium 😉

  8. Alltså, man kanske blir mer gasig i magen när man rör sig mycket? Typ dansar? Eller nåt?

  9. Ja, jag har oxå haft den teorin. Hm.
    Kan va nått. Problemet är att man typ småfiser hela tiden när man hoppar och så. Balettlektioner e fruktansvärt ur den aspekten.

  10. gu va roligt att d snackas om d här häär haha.. man kan testa o käka kumminfrön mot gaserna o sen så har jag hört att alger binder gaserna.. ja käkar alger nu som man kan köpa på vissa hälsokost affärer, d funkar litegranna faktiskt.. =p

  11. laihdutus

    Prutt | Bobbys Bacon

Kommentera

