En trisslott per knull

Man lär sig något nytt varje dag.

På rasten idag berättade Herr Berglund om en hederskodex som visst var vanligt förkommande bland straighta killgäng. Det hela var ganska enkelt. Om man knullade med sin kompis ex så var man tvungen att ge sin polare en trisslott och en femma. Han förklarade att det lixom var en bekännelse och ett förlåt i ett. Att man genom den handlingen slapp genomlida ett jobbigt samtal, vilket var bra för straighta män vill helst inte snacka om sånt med varann. De ville helst inte snacka alls, sa han. Sen var det klart. Det var hela grejen. Inga efterdyningar what so ever.

Jag drog med en gång en parrallell till gayvärlden.

Stockholms gayliv är inte speciellt stort. Det kan liknas med tex varuhuset Åhléns. Låt oss säga att du jobbar på just Åhléns och att du efter jobbet går ut å tar en öl med en kollega. Ölen resulterar dock i att du måste ge en trislott och en femma till alla andra kollegor som har druckit öl med den jobbarkompisen. Det blir en jävla massa trisslotter och en hel jävla massa femmor. Man skulle ju helt undvika den där ölen. Eller så skulle systemet fallera och ingen skulle bry sig ett skit om att ge de där trisslotterna.

Precis så skulle det bli om vi bögar applicerade den där metoden på oss. Let´s face it. Jag har praktiskt taget inte legat med nån som inte har legat med nån av mina polare eller bekanta. Eller iallafall strulat med. Hur skulle hederskodexen gå till? Jag skulle ju få gå runt med buntar av trisslotter och rullar av femkronor, redo att slänga fram dom med en skuldmedveten blick vid åsynen av nån kompis. Skulle tex fikor, bögar emellan, börja med den obligatoriska överlämningen av trisslotter och femmor? Lixom som en ritual.

– Shanti Shanti! Shanti Shanti! Härmed överlämnar jag min knull-lott och femma till di-i-i-ig, oh heders bukbroder, och hoppas att med denna gest jag dig lyckas bl-i-i-i-idka, trots mina felsteg med dina gamla liggså-å-å-år. Shanti Shanti!

Och fan vad alla skulle vinna! Majoriteten av alla ”25.000-kronor-i-månaden-i-25-år” vinster skulle ju tillfalla bögar. Vi kommer bli täta!! Fast det är vi ju redan, de flesta av oss.

Eller vänta?!

Är det dääärför som bögar har mer pengar än straighta!?? Det är från alla trisslott-vinster!! Systemet kanske redan är igång. Jag har bara missat det. Shit! Jag trodde det berodde på att vi inte får barn och då kan ägna oss mer helhjärtat åt karriären och på så sätt tjänar mer pengar och blir mer köpstarka. Vad fel man kan ha!

Fuck!

Vad mycket trisslotter jag måste köpa nu. Och växla till femkronor.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. *ASG* Det där hade jag nästan glömt!

  2. Ja du, skulle bli en hel del trisslotter för mig också.

  3. !….: )

  4. Hmm… men med tanke på att man också borde få en jävla massa trisslotter kanske man inte skulle behöva köpa såå många om man låter bli att skrapa dem man får? Ser framför mig ett evigt kretslopp av tummade trisslotter…

  5. Fred. Det där är ju också en lösning. 😀

  6. Konsum säljer ju Femman-lotter nu, kan man inte bara mötas halva vägen och byta en sån istället…

  7. Kliver man över gränsen så är det helt ok med en ”skrapa” men va f-n, trisslott känns lite….billigt!? Att man blir rik beror inte på lotten utan på femman!!

Kommentera

