Småstadsbögar

Dom finns där. De är inte många, men de är tappra.

Småstadsbögarna.

Hur spottar man dom då? Jo, det ska jag berätta för er, och detta är applicerbart även för er, otränade bögspanare, som bor i storstaden. Tecknen är samma, bara att i en storstad så är inte stereotyperna lika konsekventa som i småstan.

Nästa gång ni befinner er på en småstadsklubb en lördagskväll, håll ögonen öppna. Det finns oftast inga gayklubbar och finns det det så är öppettiderna begränsade till typ en öppetkväll varannan vecka. Det resulterar i att bögarna får ta till det näst bästa. Straightklubben. Här är tecknen ni ska kolla efter:

* De färdas oftast i par. Straightklubb är farligt och lite läskigt område för småstadsbögen, en kumpan behövs för att skvallra om vilka andra på klubben som kan tänkas jobba som korvstoppare.

* Putläpparna. Bögar har oftast en liten, liten antydning till put på sina läppar. Det är mer som en anspänning, men är ett tvärsäkert tecken på homofili.

* Överstylat hår. Håren är oftast lite för uträknade och gärna i olika längder och färger. Är håret dessutom puffigt, då är det en garanti.

* Blickarna. En småstadsbög söker. Efter andra bögar, efter smygbögar, efter bikillar, efter en potentiell pojkvän och efter bättre sällskap. Oftast så sitter han ju fast med vad som kanske är den enda andra bögen i stan, han är desperat efter ombyte.

* För små tröjor. Lite för tighta toppar är något som tilltalar småstadsbögen. Den färgglada, slimmade toppen sitter oftast på en allt för tanig kropp, då småstadsbögen inte tycker att det är GAAALA nog att gå på gymmet.

* Schlagermusik. Om du ser en kille som kan alla texter till varenda schlager som DJ:n slänger på under kvällen, då är det bara att gratulera. Saken är biff. Eller bög.

Ja, ut och bögspana med er nu. Det gjorde jag i Umeå igår. Det var ytterst underhållande vill jag lova. Nu ska jag hem till min vän och grilla. Mmm!

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

11 svar

  1. Oops. Jag tycker det låter som en majoritet av bögarna på vilken bögklubb som helst…

    😉

  2. Som jag skrev i början av texten. Det blir bara så mycket mer uppenbart på en heteroklubb i norrland.

  3. *skrattar*
    Jag vet inte hur bögarna ser ut där jag bor. Men jag vet hur fjollorna ser ut för dom har rosa tröjjor på sig som det står FJOLLA på men ljusgrön färg och så pratar dom så här: Åhhh Guuud såååå sööööt duuu äääär näääär duuuu leeeer raaaariiiing.

  4. Asså, just att dunka på en annan kille känns ju lite som en sådandär grej som bara blir så att man råkar föredra den ena och sen vägrar man ändra sig, men just den här bögiga stilen… Är den typ infödd eller är det något slags desperat försök att passa in eller är det bara så att det finns en korrelation mellan klädsmak och försmak för mäns bakdelar?

  5. Du får nog utveckla det hela, Red? Menar du att det skulle kunna vara möjligt för homosexuella att ”ändra sig” men att man bara vägrar?

    Sen kan jag ju berätta att det finns olika typer av människor inom alla folkgrupper (om du inte märkt det). Det finns många många bögar som inte passar in den humoristiska generallisering som jag skrivit om här ovan. Precis som att alla straighta män inte gillar fotboll, är våldtäktsbenägna och är oförmögna att prata om känslor. Det är det som kallas mångfald. 😉

    Sen varför en viss procent av homosexuella killar är feminina, det beror nog på massor med saker. Vissa är kanske födda så, vissa tycker det är kul och andra gör det för att provocera (vilket verkar funka eftersom du reagerar).

    Sen så undrar du om det är ett desperat försök att passa in. Då förutsätter du att det finns ett rätt sätt att leva och att det är något som man vill passa in i. Varför passa in? Folk är som de är, Straight, Gay, Fjollig, Manlig. What ever. Vad är rätt och vad är fel? Jag tror inte att homosexuella människor desperat försöker passa in alls.

    Och nej. Det finns inget samband mellan klädsmak och försmak för mäns bakdelar. Finns det en korrelation mellan dålig klädsmak och försmak för mutta?

  6. ”Finns det en korrelation mellan dålig klädsmak och försmak för mutta?”

    Bobby, får jag föda dina barn?

  7. Haha!
    Jajamensan, tryck ut barnen bara!
    😉

  8. “Finns det en korrelation mellan dålig klädsmak och försmak för mutta?”

    Det jag hoppas på. Jag är ganska taskig på kläder, tänkte kolla om man kunde skylla på sexuell läggning eller om man fick bättra sig. Men asså, som framgår av ditt inlägg så finns det vissa stilar som förknippas med bögar. Typ. Tror du dem är så att säga infödda, ”bögar gillar rosa”-style eller något som bara blivit populärt sådär ändå?

    I övrigt har jag ingen aning om det där om det går att ändra sig. Jag menar, för tillräckligt mycket pengar skulle jag ju inte ha något emot att sätta på en kille, men jag har lite svårt att tro att jag frivilligt skulle vilja göra det så att säga. Rent allmänt antar jag dock att man formas av sin omgivning i samma eller större grad som gener som jag antar att sånthär inte är hugget i sten heller. Sen inbillar jag mig att homosexuallitet blivit vanligare efter att vi tog bort dödsstraffet på det, men å andra sidan kan det ju bero på att fler kommer ut ur garderoben också.

    Angående rätt och fel så är jag av åsikten att det finns absolut rätt och fel i ganska många frågor, däremot är jag mer tveksam till om man kan säga det om kläder och stil. I vilket fall som helst är jag inte kvalificerad att göra det avgörandet.

    För övrigt är jag ganska pragmatisk, gillar bögar. Bra till mycket, hjälper ration av tjejer per hetro kille, brukar oftast vara trevliga och sköta hygienen. Inget illa menat på något sätt.

  9. När jag skriver mina inlägg så är det med förhoppningen att folk läser det med lika stor insikt som jag i att alla människor är olika oavsett sexuell läggning, kön eller folkslag. Jag snackar ju mycket om stereotyper just för att det är de som är roligast att driva med, inte för att de är de som alltid är representativa för folkgruppen. Det kanske är dumt av mig att förutsätta att alla vet om detta naturligtvis, men om man följer min blogg ett tag så inbillar jag mig att man fattar.

    Jag är av den fasta övertygelsen att sexuallitet är medfött. Inget man blir eller kan sluta med. Och jag kan säga att jag till 99,9 % har rätt i detta.

    Och du har rätt i att det är pga av att fler KAN leva öppet som homosexuella som det blir fler i samhället. Folk behöver inte dölja vilka de är. Men jag är helt övertygad om att det fanns lika många homosar på 1800talet som nu.

    Förstår att du inte menade nått illa, men ditt första inlägg var ganska klumpigt uttryckt. (som du kan gå tillbaka själv och läsa igen)

    🙂

  10. […] (Federley sitter i riksdagen och är därmed OND) hävdar med viss bestämdhet att bögighet är medfött, vilket fick mig att fundera en del. Först och främst, om det nu är det, vilket inte alls är […]

  11. Så jävla träffande analys tycker jag

    ”De färdas oftast i par. Straightklubb är farligt och lite läskigt område för småstadsbögen, en kumpan behövs för att skvallra om vilka andra på klubben som kan tänkas jobba som korvstoppare”

Kommentera

