Fuglesang? Who cares!

Alltså, what´s the deal?

HUR kan det vara så intressant att han har varit i rymden? Det var hans jobb, precis som att snabbköps-kassörskor tar betalt för mat och prostituerade knullar med Hugh Grant. Nu turnérar han runt i hela sverige med sina kollegor som om han vore motherfucking Madonna. Det finns inte en talkshow han ej besudlat, inte en tidning han ej poserat lite tafatt och mesigt i. Vad kommer näst, en bok? JA! Nu ska han faktiskt skriva en bok. Men pleeeease. Nu får det vara nog!

Jag sätter ner foten nu.

Nån måste göra det. Innan det går för långt. Var ska det sluta? Fuglesang som statsminister? Fuglesang släpper platta? Eller gudförbjude, Fuglesang i ”Fuglesang on Fuglesang, en talkshow om Fuglesang”?!

Och helt ärligt, han har ju inget att prata om. Detta är en typisk intervju med Christer:

– Hur var det i rymden?

– Öhh. Fantastiskt. Bla bla bla kollegor bla bla farkost bla blablaa min utbildning blablablaaa uppdrag blaaaa.

– Låter verkligen spännande.Vill du åka upp igen?

– Ja, blabla blaa förhoppning blaaa några år blabla hoppas blablaaa tacksam blablablabla.

– Zzzzzz… Åh, förlåt Christer, du e så jävla tråkig. Jag somnade!

Nu ska jag ignorera honom. Inte se honom mer. Jag vägrar erkänna hans mediala existens! Starting… NOW!

Christer? Christer who? Fuglesang, vad är det för jävla namn?

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

13 svar

  1. JAG HÅLLER MED SÅ JÄVLA MYCKET

    Hela grejen är dötrist.

  2. I hear you, girlfriend!

  3. Alltså, sorry Bobby, men nu får du klä skott för alla som jag kallar Fuglesanghatare. Men varför denna jävla avundsjuka på Fuglesang? Ja, för jag kan inte se annat än att det skulle vara det.

    Och du KAN inte jämföra hans jobb med en snabbköpskassörskas.

    Anledningen till att snabbköpskassörskan inte reser runt är ju att det inte skulle vara särskilt intressant. Väldigt få vill höra om hennes arbetsliv. Många vill däremot höra om Fuglesangs.

    Men när du ändå är igång och ifrågasätter hans och hans kollegors turnerande runt i Sverige, varför ifrågasätter du inte andra sådana turnéer? Varför skulle Peter Jöback vara mer intressant? Eller Carola? Eller någon annan artist eller skådespelare? Vad har de att säga eller komma med som Fuglesang inte har? (och då menar jag inte deras sångturnéer, utan deras promotionturnéer, vilket ju är samma sak som Fuglesang håller på med).

    Astronauternas mission med sitt turnerande är ju att få fler ungdomar intresserade av teknik och ingenjörskonst, så att det blir fler som utbildar sig, och fler som arbetar inom den sektorn i framtiden.

    Behöver vi verkligen fler Jöbacks? Eller Carolor?

  4. Han är ju historisk. Förste svensken i rymden.
    så sorry Bobby, vi är många som vill se och höra vad han har att säga.
    Sen att alla Journalister, talkshowsvärdar frågar samma frågor är en annan sak.
    Såg honom nu senast hos Morgongänget.. det var lite friare och han fick en fråga som han inte fått tidigare.
    – Va luktar det i rymden?
    – Ingenting
    😉

    Aronson fick annars sagt allt om saken!

    /Pam in space

  5. Haha!
    Aronson, det var väääldigt roligt att läsa att jag på nått sätt skulle känna avundsjuka mot Fuglesang. Personligen handlar det ENDAST ett enormt ointresse för det han gör. Jag ser absolut ingenting intressant med det. Nada! Nothing!

    Och, om det är en promotionturné han gör så är det ju ännu värre. Jag skulle skrämmas bort.

    Och, varför skulle det vara mer intressant med fler Jöbacks eller Carolor? Det skulle det inte. Dom finns redan, det räcker med dom vi har.

    Men jag personligen tycker det är tusen ggr mer intressant att höra en intervju med en artist som jag gillar och vars musik jag lyssnar på, blir berörd av och som är karismatisk än en man som var uppe i luften i ett par veckor och ägnade sig åt mekanikerarbete. Kanske hade det vart roligare om han som sagt inte vart så jäkla tråkig.

    But that´s just me som sagt. Talar inte för andra som har negativa åsikter om Fuglesang. De kanske är jätteavundsjuka.

    Och det är väl toppen att värva fler ungdomar till rymdlivet. Go for it vet jag. Det ena är inte bättre än det andra. Både artistlivet och astronautlivet är nog så svårt att lyckas inom, så good luck till alla bliviande Fuglesangare.

    Men helt ärligt, detta är ju bara en fråga om intresse. Jag är inte intresserad, du är det. Svårare än så är det inte. Jag stänger av tv:n när Fuglesang kommer på, du höjer ljudet. Jag höjer ljudet när Heroes börjar eller vid ett bra naturprogram.

    The end.

  6. Och eftersom detta är min blogg så utlyser jag nu detta som en fristad för alla oss som är trötta på Fuglesang!

    Kom kom kom!

    Här är ni säkra. Här är det Fuglesang-fritt. Fuglesang-säkert.
    Här kan ni vila och läsa garanterat rymdfria-krönikor.

    Välkommna!

  7. Söta Bobby, vi måste börja planera de där bäbisarna snart. En armé av fuglesanghatare. Jag spyr verkligen på honom.

  8. Jaa… exakt var finns dragningskraften(!) i en snubbe som varit (förvisso jävligt) högt upp i luften och meckat!? Jag har inte heller förstått den. Alls.

  9. Du sa något jag inte har tänkt på. Speciellt i talkshowen med Stina….Han såg ju jätteupprörd ut över att Stina bara fortsatte prata med Ola Salo för att ge Fuglesang så lite tid som möjligt

  10. åh, vad fint. en fristad. jag känner mig hemskt välkommen. jag skrev en del om fugelsväng i min gamla blogg (it’s a goner) och jag fick också reaktioner om avundsjuka.

    alltså – jag är verkligen inte det minsta avundsjuk. jag är bara trött på att se fanskapet. fattar inte varför dom plockade tillbaka honom öht – han kunde väl fått stanna i rymden? han kämpade ju för fan i femton år för att få komma dit…

  11. Haha!
    Word, mattias! Han kunde stannat kvar. haha

  12. håller inte alls med, det är ju hur häftigt som helst att åka upp bland stjärnor och så….Jag slår vad om att du ALDRIG skulle våga det!
    Och det där blablabla du skrev att han sa är säker mycket viktigare än vad du tror!

    Nu blev du lite ÄGD vah XD !!

  13. Felicia: Ja, nu blev jag verkligen ääägd. Haha!

Kommentera

