Alec Baldwin = Satan

Jag visste det.

Alec är ond. Utan tvivel. Det syns i blicken och man anar det när man hör hans beräknande sätt att tala.

Nu är det bekräftat. Här är en inspelning på hans 11-åriga dotters telefonsvarare där hennes far lämnat ett meddelande till henne när hon glömt sätta på mobilen när han skulle ringa. Lyssna själva. Han är galen.

Hur kan en förälder säga sådana här saker till sitt barn? Hon glömde bara att sätta på mobilen! Hoppas han fett förlorar vårdandstvisten så att stackars tjejen slipper bo hos monstret. Usch!

Lyssna på inspelningen här!

Artiklar om idiotin kan ni läsa här och här.

/Bob

Andra bloggar om: , , , , , , ,

24 svar

  1. Ja fy fan vad vidrigt det var. Min pappa är precis på det viset och jag vet mycket väl hur det fuckar upp ett barn.
    Hoppas att Kim kan hjälpa sin dotter att inte påverkas för mycket av pappans beteende.

  2. Wooo. Cool farsa…
    Fast lite komiskt att se att SvD skriver dotterns namn som ”Irland” istället för ”Ireland”.

  3. Christer. Är det gitarr Christer eller en annan herre?
    🙂

  4. Alltså det låter ju inte bra och visst borde föräldrar vara bra förebilder på hur man uppför sig och pratar.
    MEN när jag hörde detta meddelande tidigare idag.. fick jag min otäcka kusin framför mig. Hon är en sån där tonåring som skiter iallt och alla. Hon kör över allt.
    Släkten har försökt med det mesta för att hon skall må bra och framför allt veta hyfs men inte.. hon är en liten hänsynslös terrier.

    Så innan jag dömmer Baldwin och hans hemska samtal funderar jag lite på vad som kan ligga bakom, kanske hon är lika hemsk som min kusin och då är det inte alls konstigt att han exploderar.

    Men självklart om hon är en lite ängel skall han åka på däng..

    Vill tillägga att jag självklart inte tycker man skall prata så till något barn eller vuxen för den delen..men ibland brister det och då är det extra olyckligt att en känd person.

    Tycker annars väldigt synd om flickan vars liv hängs ut i media pga att hennes föräldrar beter sig som idioter.

  5. Grattis.

  6. Jag är lessen Bob, men jag måste till viss del försvara Alec. Det är nog bara en förälder som förstår hans frustration.
    Hans dotter är 12år gammal och han har säkert försökt få tag på henne under flera timmar, och det verkar inte vara första gången. Nu är klockan halv 11 på kvällen och han är rejält nervös. Har själv en son som jag har haft samma problem med. De spelar ingen roll hur många gånger jag förklarar för honom min oro när jag inte kan få tag på honom. Som förälder kan jag fantisera ihop de mest bisarra händelser som kan ske. Vad ska jag ta mig till om det händer mitt barn något? Han är ju det allra viktigaste i mitt liv.

  7. Sussi och Pam:
    Nä, vet ni vad. Det finns en gräns mellan att vara orolig, förbannad och att verbalt och psykiskt misshandla sitt barn. Och Alec går tydligt över den där gränsen. Att kalla sitt barn ett manipulativt litet svin och skuldbelägga henne på det där viset. Sorry, spelar ingen roll hr många barn ni må känna och ha, sådär beter man sig inte!

  8. Jag har alltid trott att han är väldigt hård som människa. Jag hade nog inte velat möta honom i en mörkgränd alltså. Han är läskig och har hårda ögon på nåt sätt.

  9. Stackars jäntunge och snacka om självcentrerad farsgubbe..

  10. Kul, finns det fler öpnna dörrar att slå in?

  11. Håller med Sussi och Pam.

    Man ser inte hela storyn här, man hör bara ett förbannat meddelande. Hon kanske är bortskämd, manipulativ och gud vet vad.

  12. hans unge skulle behöva en fet örfil, och säkert hans föredetta (kim) också. Ungen har naturligtvis inte glöm att slå på luren, det är kim som sagt till henne att strunta i det.. kvinnor gör så, tyvärr. Män som normalt sett alltid är i underläge i vårdnadstvister får stå med skiten.

  13. Men shit vad ni är sjuka.

    Först och främst, hon är elva. Hon är inte tonåring. Man skriker inte åt en liten flicka att hon är ett svin. Då är man sjuk i huvudet. OM hon är bortskämd och manipulativ är det inte hennes fel, hon är som hon lärt sig att vara, ska han skrika åt någon då så ska han skrika åt sin exfru, eller kanske sig själv.

    Förstår ni människor att barns hjärnor inte ens är färdigväxta innande är 13-14? De har inte lika stor fattningsförmåga som en vuxen på något vis. Det är inte förrän de kommer upp i 15 års åldern som man kan börja snacka om ”eget ansvar”.

    Om ni själva har barn som är bråkiga så kanske ni borde ta en titt på hur NI beter er. Barn lär sig av vad de ser och om de är bråkiga och mår dåligt är det oftast uteslutande föräldrarnas fel.

    Liksom: ”Jag har inga problem med att kalla mitt barn ett litet svin och skrika åt det när det är bråkigt och mår dåligt”. Hur jävla korkade är ni? Fattar ni inte att det är just DÄRFÖR ungen bråkar och mår dåligt från första början?

    Och innan ni öppnar käften: Jag har jobbat på både dagis och fritids. Jag vet att barnen som höjer rösten är de som har föräldrar som höjer rösten. Tur att ni bara har en eller två ungar, om ni hade hand om flera i några timmar skulle ni förmodligen börja slå dem i ansiktet med knytnävarna.

  14. Wow Mia, vad duktig du är…Försök förstå följande: Ibland gör och säger föräldrar saker som de ångrar efteråt. Dom gör det för att just då, i det ögonblicket, känns det som enda utvägen när barnet konstant visat upp en trotsig attityd eller ignorerat dina försök att få fram ett budskap. Dessa misslyckanden sker i frustration och rädsla, men bottnar märkligt nog i kärlek till barnet.

    Det finns naturligtvis männskor som är sjuka och inte vet var gränsen ska dras, men de allra flesta föräldrar gör så gott de kan. Det är väldigt fula påhopp du ägnar dig åt ovan, men efter att kikat lite på din blogg är jag inte längre förvånad.

  15. Mia!
    Jag håller med. När man är 11 bast så ska man inte bli kallat ett litet svin av sin far. Okey, om flickan varit en trotsig tonåring då skulle jag kanske kunna sympatisera, men hon e ju bara ett barn. Och visst, man kan förlora temperamentet, det är helt förståeligt, men han går FÖR långt!

  16. Ojsan, ojsan vilken känslostorm som startats här hos Bobby.
    Åhh jag va med och startade den (skäms nästan lite).
    Men jag står för det jag skrev men skrev nog inte tydligt, eftersom det blivit lite missförstånd.

    Vad jag menar är, att personligen gillar jag inte att dömma ut en hel situation, innan jag har fakta.

    Men som jag började i mitt inlägg det låter inte är speciellt bra. Och tycker verkligen inte att det är ok att tilltala någon på det viset.
    Och i detta fall är det extra olycklig eftersom han är känd. Vilket bara drabbar flicka ännu mer.

    Slutar som förra gången..
    Tycker väldigt synd om flickan som hängs ut i media för att hennes Föräldrar beter sig som idioter..

    Peace Pam

  17. Krummerik – Gå själv och skrik ”lilla svin” åt dina barn så får du se i första hand vilka psykologiska men de kommer att få.

    Försök att förstå följande: Det finns olika sätt att prata med barn och jag vet att föräldrar blir irriterade och frustrerade. Men att kalla dem för små otacksamma svin är så förbannat fel. Det fuckar upp barnet i huvudet. Jag tvivlar på att många ens skulle säga så till sin partner.

    Faktum är att de allra flesta föräldrar förmodligen INTE talar till sina barn på det viset. Så det finns överhuvudtaget ingen ursäkt att göra det.

    Om Ireland behöver bo med en far som tilltalar henne på det viset kommer hon själv med största sannolikhet som vuxen att hamna i ett förhållande med en man som misshandlar henne verbalt.

    Det är som Pam säger, så himla synd att hon hamnar i rampljuset pga hennes föräldrar.

  18. Mia, du har kanske inte så mycket kännedom i psykologi? Det är naturligtvis inte okej om en förälder konstant trycker ner sina barn genom hot och tillmälen, men att någon skulle få psykologiska men av att bli kallad något fult är lite överdrivet. Att, som sagt, göra det till vardag är inte försvarbart.

    Jag undrar lite vad du baserar ditt påstående om att hon sannolikt (med största till och med) kommer kommer att hamna i ett förhållande med med en man som misshandlar henne verbalt. Det är en helt fantastiskt att du kan avläsa så långtgående konsekvenser av ett inspelat meddelande. Determinist javisst!

  19. Alltså… det är väl inte så konstigt om ungen beter sig sådär, om det nu är så att hon stängt av mobilen bara för att jävlas med sin far, om han skriker sådär till henne. Vem vet hur ofta de här två ryker ihop med varandra. Båda kanske är lika jävliga.
    MEEEEEN hon är ju faktiskt bara 11 år = ett barn. Han är en vuxen = den som ska vara den smarta av parterna.
    Ungarna blir ju som man uppfostrar dom, så enkelt är det. Dom gör inte som man säger att dom ska göra, utan gör som man själv gör.

  20. Självklart finns det gränser för vad man skall kalla sina barn. Man kaller dem inte för ”ett manipulativt svin”. Han ångrar nog bittert att han sagt så. Men jag tror att i de fall när ett föräldrapar skiljer sig så är det nog inte lätt för den förälder, där barnet ej bor mest. När ett barn blir tonåring så måste man lära sig att släppa taget mer och mer. Man måste succesivt låta dem få vara ute längre på kvällarna eller låta dem åka in till stan och gå på bio själva. Detta är en svår läroperiod för mig som förälder. Jag vet att det inte är barnet som skall tränas för ”biobesöket”, utan det är jag som måste lära mig lita på mitt barn.
    För den förälder där barnet ej bor blir det svårare eftersom ”lektionerna” ej är lika täta. Alec är vansinning för att han tycker att Kim låter dottern ”göra vad hon vill”. Han har inte kommit lika långt i processen och är mer osäker.

    Man får bara hoppas att han inte tog till aga när han väl fick hem sin dotter. Det är absolut inte försvarsbart!

  21. Men herregud, era kommentarer är läskigare än meddelandet som säkert inte ens är på riktigt. Sen när kunde man spela in telsvarmeddelanden på obegränsad tid? Speciellt i USA. Där har man typ max en minut på sig sen bryts det.

  22. Helt sjukt.

  23. Är det nån som överhuvudtaget minns att Mr. Baldwin blev tvungen att gå i ”anger management” i samband med skilsmässan? Han har tydligen länge haft lite problem med humöret. En av orsakerna till separationen ska enligt uppgift ha varit att han kunde slå över till fysisk misshandel när den verbala inte räckte till. Sånt där får man givetvis ta med en nypa salt, det är ju ändå Hollywood, men det låter ju inte helt orimligt…
    Helt säkert är dock att han en aning svårt att behärska sig.

  24. Man ska inte brusa upp om man inte ser hela bilden.
    Nu är det så här att Alec Baldwin bara får ha kontakt med sin dotter via telefon max en timme om dagen på utsatta tider. Om då inte dottern svarar på grund av att modern antagligen sagt åt henne att gör det, eller av nån annan anledning som vi bara kan spekulera om, och om hon nu uppenbarligen har gjort det här upprepade gånger skulle jag också om jag vatt i faderns situation blivit upprörd.

Kommentera

