Masmo

Imorse så åkte jag för första gången ut till Hallunda. Riksteatern ligger därute och våra repetitioner har förflyttats till deras lokaler. Suck. Hallunda? Mer som Mordor! Det tog typ hundra år att komma ut, och enligt mig så är alla ställen som man måste byta transportmedel mer än en gång för att komma till inte värt att besöka.

Iallafall. Jag åkte förbi en hållplats som hette Masmo. Masmo? MASMO?!

Vad e det för namn på en tunnelbanestation? Låter som ett klädmärke. Eller en galen designer. Eller en förkortning eller felstavning av något från dalarna, som MasMos (påkörd dalmas) eller MasMob (en grupp skitarga dalmasar). Men inte en förort.

– Var bor du?

– Masmo.

– Va?

-MASMO!

– Hahahaha!

Jaja.

Nu mår jag illa igen. Jävla Naturgodis! AARRGGH! Om jag ändå kunde stå emot frestelsen.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , ,

4 svar

  1. Låter som massmord *duschljudet från psyco*

  2. hehe.. hade tänkt att skriva precis som ovanstående;-)

  3. Om du tycker att det var jobbigt att åka dit EN gång, prova då att åka mellan Mordor och Solna två gånger om dagen. Bortskämda slinka!

  4. hahaha, jag bor där ;D

Kommentera

