Då har man för mycket pengar

Nu har den 58-årige miljardären Simonyi landat på jorden igen efter att ha betalat 25 miljoner USA-dollar för två veckors rymdsemester. Vad är det för fel på Mallorca nu då? Betydligt billigare och mindre spartanskt om du är villig att betala så mycket pengar.

Nä, jag skulle vara glad om jag hade råd att åka till Borås just nu. Inte för att jag vet vad jag skulle göra när jag väl var där…

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 svar

  1. Vad det är för fel på Mallorca?! Jo de ska jag berätta för dig. Jag var just där på 10 dagars träningsläger i cykling. Regn åtta av dagarna. Ösregn. Hällregn.

    Tror Mr Simonyi slapp det… 🙂

  2. Men ja…det är nu smula provokativt med ”rymdsemester”…

  3. Haha:-)
    Borås den härliga staden.. Där finns inte mkt att göra..
    Du skulle kunna öva dina steppmoves på gatan genom att sjunga singing in the rain. Det regnar verkligen hela tiden där.
    Men i denna lilla stad med en rondell och massa regn finns en väldigt fin och bra teater.
    Den kan du inta..

    Men annars blir jag lätt illamående över att 25 miljoner försvann ut i rymden!

    Är nu glad över att det fina datumet 25é närmar sig..
    Pamilipam

  4. Det finns en pizzeria i Borås där man kan köpa en pizza med pommes frittes på.

    Det kanske är ett skäl? Tyvärr vet jag inte vad stället heter.

  5. Mallorca är ingenting jämfört med Borås! Precis som Pam nämnde, teatern, sen finns det ju en djurpark…hmm…ja, det var nog det. Vi boråsare är födda med ett paraply på ryggen, det är vad jag kallar evolution 😉

  6. ”Då har man för mycket pengar”

    Det har man kanske. Men som annan typ av sponsring så är detta ett sätt för Rymdindustrin att få in pengar. Tänk istället att staten behöver skjuta till 25 mill USD mindre. Till gang för skattebatalarna och istället lägga dom på annat 🙂

Kommentera

