Modepolisen? Öppna eld!!!

Jag gick i godan ro genom spärrarna på Horntulls t-banestation, på väg hem efter en heldag med repetitoner.

Plötsligt formligen expoderar ett synintryck framför mig. Mina synnerver praktiskt taget hoppar av förskräckelse och mitt huvud kämpar för att titta bort, men det går bara inte. Jag sitter fast med blicken likt en tunga på en istäckt lyktstolpe.

Framför mig står en man i 30 års åldern. Han har en ful brun jacka och till detta har han valt ett par MINTGRÖNA JEANS!

Va? Var, när och hur kan man köpa något så hiskeligt? Jag kan inte sluta stirra. Det är som om en bumbibjörn har ätit för mycket pistageglass och spytt honom i knät. Vad tänkte han när han klädde på sig imorse?

”Hm. Vad ska jag ha på mig idag? Jag vill ha på mig något bekvämt, men ändå fräsigt. Men just det! Jag har ju de där mintgröna jeansen som jag köpte av en texas-bo, bak på hans pickup nånstans i den amerikanska södern på 90-talet. DOM kan jag ju ha på mig. Passar ju perfekt till våra gardiner oxå. Underbart! ”

Nä. Jag var i chock hela vägen till bussen. Sen såg jag en tant med en hatt med frukter på och blev påmind om att majoriteten av människor verkligen inte kan klä sig. Det är jobbigt att vara perfekt. 😉

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , ,

5 svar

  1. Hoppas verkligen att du stöter på herren som syns här i Linné. Han syns verkligen!!!
    Han har en grön självlysnade mustache, de rö…
    Tycke det är asfullt men coolt att han vågar vara unik!
    Vi skall leta upp honom så får jag fnissa och du förvånas;-)

    Puss

  2. Men det är en helt annan sak. Unika, udda personer e cool. Excentricitet e asball. Men detta var baaara dålig smak. Riktigt dålig smak!

  3. Later som en pistageglass med chokladoverdrag=o)?

  4. Jag har ett par jeans som är gammelrosa. Inte lysande neonrosa visserligen.

    Men de passar till mitt svarta hår. Så jag vägrar göra mig av med dem.

  5. heej jag undrar en grej många säger att man kan köpa käder på http://www.victoriassecret.com men hur ska man beställa dom ?

Kommentera

