Morgonstund luktar skit i mun

Usch för att gå upp tidigt.

Mina ögon vill verkligen inte hålla sig uppe, de känns tyngre än Linda Rosings huvud. Och jag funderar ärligt på om nån granne har vart inne och begravt något dött husdjur i min mun.

Nä. Jag vill inför morgonfria dagar. Bara ett parr ggr i veckan. Där man officiellt går ut med att morgonen är avskaffad och dagen får inte börja innan kl 11. Ska vi rösta? På tal om röstning så skriver Svd idag om att en stor majoritet var emot att sänka åldern för rösträtt. Skulle det vara konstigt? Vi kan ju inte ha ett land styrt av barn. När jag var tonåring hade jag ingen koll och var mest intresserad av vilken som var den bästa hårprodukten för mina spikes och i vilken kroppsdel jag skulle ta nästa piercing. Nä, leave it to the grown ups!

Nu till tvättstugan å hämta tvätt och sen får jag väl slänga ihop nån gammal gröt eller nått, innan jag drar till Mordor (läs Hallunda). Nån som vet vad man igentligen har bovete till? Det är gröt va? Vi provar.

Adios!

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , ,

4 svar

  1. Tidiga morgnar borde förbjudas. *skrattar åt mordor*
    Jag brukar koka bovete i ugn och äta det istället för ris. Oerhörtt gott.

  2. Bovetegröt både ser ut som och smakar som hjärnsubstans (lägg därtill att jag är vegan så förstår du vad jag har emot det).

    Min syster (Gillian McKeith-wannaben) påstår att det är gott om man rostar det först innan man kokar det, men vem har tid med sånt?

  3. Hehehe, jag tänker skryta lite här.

    Jag har bara lektioner tidigt en dag i veckan. Resten av dagarna kan jag sova till 15 om jag vill.

    PILUTTA DIG!!

  4. Hahaha! Frågan är hur TUNG Linda Rosing är i huvudet…. Det är bäl mestadels luft där….?? Eller? haha!

Kommentera

