Ovetskap

Idag har jag ingen aning om vad jag ska skriva om. Inget har hänt. Jag har jobbat och and that´s it..

Jag ska dock på bio. Känner att jag inte har så bra koll på vad som går just nu, skulle behöva lite filmtips till nästa biobesök. Har ni lite förslag?

Dagens största sorg är att min murgröna har dött. Buhu. Och barnen i afrika har ingen mat. Nä, men ärligt, jag e fucking worthless med växter. Varför räcker det aldrig med vatten? Vad mer vill de ha, de krävavande små svinen?! Mitt blod? (musikalreferens)

Adios suckers, nu drar jag till biomörkret!

/Bobs

Andra bloggar om: , , , ,

16 svar

  1. Se The Queen!

    Hmm. Det finns säkert fler. Men det är den enda jag sett på länge. Och den var jävligt bra.

  2. var det Little shop of horrors (eller vad den nu heter) som du menade?
    Har du testat att prata med dom?
    Det ska ju funka..

  3. Hot Fuzz. Bästa filmen på riktigt länge. Kul!

  4. Skaffa så kallade garderobs blommor.. de trivs bra med sambos som verken pratar, vattnar eller drar upp gardinerna innan lunch. De skulle trivas hos dig.. mina trivs kanon och har snart ett årskalas i mitt fönster!
    Super nöjd!

    Pam

  5. Jag har aldrig nånsin lyckats hålla en krukväxt vid liv. Vad är det för fel på oss ogrönfingrade? Jag fattar inte.

  6. Tack för filmtipsem- Alla filmer som ni nämnde var faktiskt på min önskemåls lista, men det blev sunshine istället.

    Usch. Läs mitt inlägg.

    Japp, Per. Little Shop var rätt musikal. 😉

  7. Feed me, Seymor, feeed meeeee… 😀

  8. jag rekommenderar också garderobsblommor. man kan kasta handgranater på dom utan att dom dör. det är de enda växter som överlever mig och jag brukar liksom kunna döda en kaktus enbart genom att titta på den.

  9. Men vad ÄR garderobsblommor? Heter dem så?
    Måste ha!

  10. http://sv.wikipedia.org/wiki/Garderobsblomma

    det sjukaste är ju att de heter garderobsblomma. jag fick en av kärringarna jag jobbar med när jag fyllde år. jag är väl typ semi-ute på jobbet – the irony av en garderobsblomma kändes rätt.. eh, fånig.

  11. Alltså, vad du än klagar på är jag värre. Igår upptäckte jag att min kaktus torkat ihjäl. Det var tredje gången det hände. Behöver de vatten oftare än en gång i halvåret eller vad är det frågan om?

  12. orkide är oxå bra. De vill inte ha vatten heller.. Så gå till blomster handlar im och köp garderobs blomma och orkide.

    Då har vi samma ”fönster”:-)

    kram

  13. Okidé ska väl vara svårt har jag hört. Eller?
    E det nått annat jag bör veta om blommorna innan jag tar livet av dom?

  14. Nää det är jätte lätta, lovar!
    Alltså jag är sådan som knappt ser skillnad på gräs och mossa. Helt okunning och har verkligen inte fått de berömda gröna fingrarna.
    Så om orkidén överlever hos mig överlever den hos alla.
    Ge den bara inget vatten!

    Till sist, du kommer inte ta livet av dem. Gå och köp!

  15. Ok.
    Imorn. Efter repet. Ska bli pappa till garderobsblomma och orkidé.

    Pöss

  16. Kaktusar. Det är det enda jag har, extremt seglivade.

Kommentera

