The Original ABBA Orchestra

Kom precis hem efter en kväll på Globen där jag kollat på ”läs ovan”. Som om jag inte får nog av ABBA-musik på jobbet… Men helt ärligt, musiken är magisk. Björn och Benny är genier, totala och utsökta genier. Vilken musik!

Det var original bandet som spelat med ABBA genom deras karriär och Gunilla Backman, Jerry Williams, Tomas Di Leva, Magnus Carlsson, Tove Jaarnek och Jenny Berggren sjöng för kung å fosterland.

Och en fantastisk kör som bara brillierade. Helt underbara! Jag vill att de ska sjunga soundtracket till mitt liv så bra var dem.

Kvällen var trevlig iallafall. Clabbe af Geijerstrand var rent av pinsam som konfrencier och bara svamlade bort poängerna av vad som kunde blivit riktigt intressanta Abba-storys. Sångarna var duktiga och skötte sitt jobb bra. Kvällens klaraste stjärna var Gunilla som var i toppform och beltade fram toner med enorm utstrålning. Hon blir bara bättre och bättre (och jag jobbar med henne och hör henne varje dag). Sämst var stoneface-Jenny Berggren som hade utstrålning som ett element. Ibland sken hon till och man fick hopp, men oftast stod hon bara och var medveten om hur hon såg ut. Jag hade hellre sett min granne sjunga.

Kvällens gåshud var ju när musikerna fick släppa loss och bara köra. Vilket sväng! Vilket drag! De där grabbarna kan lira, man kunde inte sitta still. Underbart!

Allt som allt, en trevlig kväll!

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

There are no comments on this post.

Kommentera

