Salad Fingers

En av de äckligaste seriefigurerna jag vet är Salad Fingers gjord av David Firth. Helt sjukt. He just creeps me out, och ändå kan jag inte sluta titta. Det är knappast någon fantastisk handlig i serien, det finns typ ingen, men hela atmosfären i kortfilmerna är lixom hypnotisk. Man dras in.

”I like rusty sssspooons, I like to tooouch them”

En otypisk antihjälte. En sorts skräckserie. Or something. Ja, döm själva. Jag får rysningar utmed ryggraden av filmerna, som om nån äcklig människa lixom ska viska nått i örat och man vill bara rycka till sig örat och tvaga det. Jag kanske bara e känslig…

Och ändå lixom gillar jag det.

Kolla själva. Och tyck till.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

6 svar

  1. Du är så jävla INTE ENSAM.

    Jag har jätteproblem med Salad Fingers. Har haft det ända sen jag såg honom för första gången. Han liksom skapar skitskumma paradoxer i min hjärna.

    Jag liksom delvis äcklas ihjäl och delvis kan inte sluta kolla för att jag är helt överfascinerad över att jag äcklas ihjäl.

  2. […] Fler videos finns hos Bobby här. […]

  3. http://www.cafepress.com/fatpie2/406530

    Shoppa tröja!

  4. åh. han är lite av min idol. obehaglig på så många plan, heh.

  5. TACK för kortet snällaste du! Hon kommer bli SÅ glad. 😀

  6. Top gambling bonus

    Top gambling bonus

Kommentera

