80 kronor lösgodis

Tåg till Gbg vid 12tiden.

Rundvandring på scandinavium, uppackning av resväskor på hotellet och slutligen X antal öl på stagedoor och bersåbar.

På väg tillbax till hotellet så går jag förbi en pressbyrå. Hm, tänker jag och går in bara för att titta. Jag är ju lite på sniskan och är typ sugen på allt inom räckhåll. Jag ser lösgodiset och vet att jag hittat rätt. Jag sliter lite hetsigt åt mig en påse och öser ner salta sillar och geisha i stora lass. Går fram till kassan och den ytterst trötta och lite sorgliga kopian av Lucille Ball som står bakom disken höjer ett ögonbryn och säger med släpig röst:

-Ååååti kroooner, tack!

Jag slänger upp mitt kort och tittar längtansfullt mot påsen och fantiserar om att stoppa in hela nävar med kokostoppar och skumbananer i munnen och nästan kräkas av sockerchocken.

På väg tillbaka så slog det mig.

Köpte jag just lösgodis för 80 spänn?

Hur mycket tror jag att jag kan äta? Hur glupsk är jag igentligen? Mitt ständiga problem är att jag inte har något ögonmått what so ever. Om jag kokar makaroner så kokar jag tillräckligt för en mindre by även om endast två personer ska avnjuta min matlagning. När jag tvättar så använder jag ett halvt paket tvättmedel åt varje maskin typ och skiter jag använder jag 20 meter papper för att torka mig.

Jag vet inget om måttlighet.

Och Britney vet inget om peruker.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 svar

  1. hahah ja har handlat godis för 400 slå de du

  2. Alltså, på pressbyrån är kilopriset högt. Att handla mindre än ett kilo åt gången ett par dagar i veckan är ingenting.

    Men jag undrar vilken diagnos som passar dig idag då? Något neuropsykiatriskt helt klart… ADD?

  3. Jag är likadan, inget ögonmått att tala om. . . Samma problem när jag tvättar håret! Schampoot tar slut onormalt fort. Men, Pressbyrån har jäkligt dyrt kilopris på godis. 10 kronor tror jag att det är på min pressbyrå.

  4. Hahaha…jag vet hur det känns….:)
    Massor med kul läsning…

  5. inte för att skryta, jag drack cola jämt 6 liter om dan, men sen skaffade jag bil kort o köpte överdrivet mycket loka, köpte för 340 kr o det räckte en längre tid, låg i bilen fanns alltid till hands;)

Kommentera

