Total 90-tals Orgasm

Minns ni 90-talets musikvideor?

Jag satt framför Mtv i min indianmönstrade skjorta och pottfrilla och praktiskt taget sög in sinnesintrycken från rutan. Musiken, alla videos, människorna. De var så tuffa och jag avundades deras liv något enormt. 90-tals videon var rebellisk, glamourös på ett vardagligt vis och framför allt så skapade den stjärnor över en natt. För bara 15 år sen så kunde man få en stor filmkarriär och bli beundrad av 1000-tals ungdomar bara genom att sno lite glasögon iförd en blommig klänning i en Aerosmith-video. Stjärnor tändes, stjärnor släcktes och jag älskade dem alla. Jag levde genom deras liv. Åkte bredvid dom när de körde genom öknen i en cabriolet med utsläppt hår och en bondpojk i baksätet, grät när illabehandlade barn flydde från sina elaka familjer och försvann från jordens yta och jag skrek av fötjusning när nån hämnades sin otrognade pojkvän.

Jag blir varm när jag tänker på dom. De var som den schyssta coola snubben i plugget, som man älskade och hatade på samma gång.

Minns ni?

Aerosmith – Crying

Aerosmith – Crazy

Shakespearen Sisters – Stay

Bon Jovi – Always

Soul Asylum – Runaway Train

George Michael – Freedom

Jag ryser av välbehag.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Va? Hade skjortan pottfrilla? Försöker föreställa mig hur det såg ut och kommer fram till att det nog såg jäääädrigt 90-tal ut 😀

  2. Freedomvideon är fortfarande en av de bästa jag vet.

  3. ÅÅÅÅÅÅÅÅH Vad jag fortfarande älskar Runaway Train. Jag mår fortfarande lika illa av videon, men jag älskar den…

  4. Stay med Shakespear Sisters, en helt underbar lat och en riktigt bra video! Tack for orgasmen Bobby=o)

  5. Åh Bobs jag blir alltid så varm i hjärtat av dina nostalgibloggar. Ah, to be fourteen again… Nä egentligen skulle jag verkligen inte vilja vara där igen, men musik placerar en verkligen smack tillbaka i uppehållsrummet på högstadiet. Däremot ville jag INTE bli påmind om den vidriga pottfrisyren. Kräääk. Killarna i min klass klippte varandra, och hade sneda ojämna varianter, med rakad nedre del av huvudet. Nä nu börjar jag må illa. Men jag tycker fortfarande att det är snyggt med små lätta blommiga sommarklänningar och Doc Martens.

  6. åh, vad fint. stay är ju underbar.

    fast det första jag tänker på är hur otroligt fånig människan i runaway train klippet ser ut. alltså den frysta bilden innan man startar själva klippet, hehe. typ – det var ju synd att hon försvann, men for reals – är det verkligen någon som saknar henne?

  7. ÅH! Jag tror banne mig att jag fortfarande älskar den där låten, Runaway Train. Hade glömt bort den men nu går det nostalgirysningar genom kroppen på mig. Tack för att du postade den!

Kommentera

