Göteborg vs Stockholm

Gbg +

Liseberg

Caféerna

Lounge barerna

Dialekten

Linnéstan

Matpriserna

Min Familj
7 +

Gbg –

Vädret

Spårvagnarna

Utelivet

Angered

Alla ex

Vintern

Lillebrorskomplexet

Extrem Jantelag

Leif Loket Olsson

Ace of Base

10 –

Sthlm +

Vädret

Vännerna

Utelivet

Kulturlivet

Jobben

Storleken

Tunnelbanan

Min lägenhet

Gamla Stan

Shoppingen

Söder

Sommaren

Raggfaktorn

Kungsholmen

Thaimaten

15 +

Sthlm –

Dialekten

SL

Tiggarna på tunnelbanan

Snorkiga bögar

Bokostnaden

Jean Pierre Barda

Hallunda

7 –

Och vinnaren är:

Stockholm stad

Du har vunnit permanent vistelse av ett stycke pratglad, livsnedtecknande musikalbög med (för närvarande) orange hud, sockerberoende och nattliga svettningar. Grattis Stockholm.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 svar

  1. Hmmm..jag håller med dig på det mesta MEN eftersom jag älskar värme håller jag inte med om vädret.
    För vi har haft vårvarmt sen 25 mars..
    pössen

  2. Kära söta Bobby,
    Jag har trixat med bloggen (vilket innebär att jag har noll koll på vad jag håller på med.) Visst låg du där, och jag ska självklart lägga dit dig igen. 🙂 Klart du inte gjort något fel, det är bara jag som är klantig! 😉

  3. Nattliga svettningar? Är det klimakteriet som är på väg?

  4. Det är väl inget fel på Ståckhålmska heller *förorättad*
    Håller dock med om Hallunda.

  5. När har du varit i Hallunda?????
    Men jag är så glad att jag kommer ha dig en massa i Sthlm framöver. Fast göteborgska är den värsta dialekten jag vet. Pusssss

  6. I Hallunda ligger bRiksteatern där vi repat med Mamma Mia.
    Och Gbg:rska e bättre än stockholmska…

Kommentera

