Hur kom dom på kaffe?

Det är något jag skule vilja veta! Det är ju inte så att drycken är klar. Det ska ju ganska mycket till mellan böna och dryck så att säga.

Colombiansk urtidsmänniska: En böna? Vad ska jag göra med den? Hm. JAA, så klart!  Jag tar bönan och tooorkar den. Efter det så mal jag ned den till ett svart pulver och häller hett vatten på. Varför inte sen sila bort pulvret så att bara vätskan är kvar. Det blir nog en god dryck! Man kanske kan servera med… med… *en ko råmar från en närliggande hage* …med MJÖLK! Perfekt. Måste berätta för resten av stammen!

Fan vad folk måste dött som flugor när de provade att äta all möjlig skit asså.

Som palmhjärta. Vem var först lixom?

/Bobby

Andra bloggar om: , , ,

3 svar

  1. Men helt seriöst!!!! Lite kusligt.. i lördags satt jag och min brordotter (6 år) och pratade bl.a kaffe. Då kom frågan
    -Faster, varför dricker man kaffe?
    När jag svarade henne- För att det är gott. Började jag tänka precis så som du skrev.
    Hur och vem kom på att man kan dricka kaffe???
    Bobby, har vi börjat vara i varandras hjärnor?? kanske dax att komma ur duschen NU?

    Puss darling!

  2. Stora tankar! ;D Det är mycket som är mystiskt. Jag menar, alkohol till exempel. När kom de på att man kunde blanda i detta i drycker och varför? Hur? Så många frågor, så få svar. . . :-O

  3. Eller hur!
    Haha Och vem ställer man alla frågor till???
    😉

Kommentera

