Saker man äter på hotellfrukosten…

… men sällan äter hemma. Och lite annat.

Smörgåsar med 79 pålägg. Kalkon, brie, marmelader, 19 ostar, skinkor från världens alla hörn, korvar och pastejer. Hemma ska man vara glad om man har en kalles kaviar från 1997.

All jävla frukt. Aldrig har jag väl tryckt i mig papaya och mango med sådant eftertryck som på hotellfrukosten. Mer för att jag borde än för att det är gott.

23 koppar kaffe. Det är något med att gå till den där maskinen som sprutar ut kaffe som är beroende framkallande. Jag dricker minst 4 koppar varje morgon, i motsats till 1 kopp hemma. Sen spenderar jag resten av dagen med panik-bajs-attacker. Not good.

Juice. Ok, visst man dricker juice hemma oxå, men var tvungen att ta upp fenomenet ändå. Vem bestämde att juiceglasen skulle vara så fruktansvärt SMÅ. Man springer ju som en galning med sitt lilla pytte-bebis-glas till maskinen för att få påfyllning då juicen hunnit dunsta bort innan man kommer fram till bordet.

Linfrön, rågkross, vetekli och annan boskapsföda. På gröten, muslin och över fruktsalladen. Ens hälsomedvetenhet når inga gränser när man bor på hotell. Inte fan häller jag linfrön på min START när jag e hemma. Här så hystar jag alla möjliga små korn på min mat i hopp om att det ska väga upp det faktum att jag just ätit 8 små mini-wienerbröd till kaffet.

Äggröra och bacon. Vem bestämde att äggröra och bacon tillhör frukostmålet? Nån amerikan säkerligen. Men jag vet ingen som går upp halv sju hemma i Tomteboda (eller var nu vanligt folk bor) och ställer sig och steker bacon och ägg innan de tar bussen till sin 8 timmars arbetsdag. Varför trycker folk i sig det på hotellfrukosten. Man mår ju bara illa. Nä, bacon å ägg e lunch, nothing else!

Slutligen…

Småkakorna. Brevid kaffemaskinen ligger några korgar fyllda med alla möjliga trevliga små kakor. Det är meningen att man bara ska ta en liten en till kaffet. Det är Satans påhitt, då jag flera dagar i rad ätit så mycket småkakor att jag mått illa. Vi utan karaktär ska inte behöva utsättas för sådana frestelser. GAAAHH!!

Ja, ibland är det svårt att vara en välbetald västerlänning. Vilka problem man har. Jag blir trött. Allt detta hamrande på tangenterna får mig att bli alldeles matt och frukosten har fått mig att bli lite dåsig.

*flämtar med en hand tryckt mot bröstet*

Jag måste nog vila upp mig i jacuzzin… Undrar om det finns några wienerbröd kvar?

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , ,

4 svar

  1. Skulle vilja lägga till Våfflor… Det äter man (jag) aldrig till frukost annars. Har också bott på hotell där de serverar smoothies till frukost. Lyxigt, men jag gillar inte smoothies eftersom någon envisas med att mosa i bananer i smoothies… Urk…

    För övrigt tycker jag att du äter rätt mycket…? Eller du kanske inte äter allt samma dag…? 🙂 Och sedan tycker jag att du verkar vara lite för seriös bloggare när du tar med dig laptopen på toa… Ha, ha, ha.
    Tur att min dator sitter fast med en sladd i väggen.

  2. När jag bor på hotell (vilket sker ett par nätter i månaden) Är jag faktiskt glad över mina gener gett mig multiallergi.. för annars hade man rullat fram.
    Så för mig är det lyx om hoteller har havregrynsgröt.. har det inte det har jag med mig i väskan och ber att få låna micron..

    Men annars Håller jag med Helena.. det mest lyxiga är våfflor..mums!

    Annars vill jag tillägga att du verkligen är lyx. Bo på hotell i sin egna stad!

    Härligt Bobby!
    Pöss

  3. Så sant som det är sagt! Man måste ju passa på medan man kan och dessutom är fast pris, liksom: frukostbuffé! Hamstra för tusan, tänk om det blir svälttider? 😉

  4. På utländska hotell är det ju croissanter, gärna med choklad på. Man bara skottar in.
    Hotellfrukost är da shit, helt enkelt. Hedonistisk njutning. Och på många hotell kan man ju gå in och käka även om man inte är gäst. Mot pröjs, men det kan det vara värt.

Kommentera

