Uppdrag Personal Shopper: Total Failure

Beväpnad med ett bankomatkort, en massa goda intentioner och hökögon försökte jag fullfölja mitt mission, att hitta schyssta kläder åt Jocke. Jag gick in i varenda butik, försökte tänka som Jocke, stannade för pauser vid cafér sörplandes latte för att sen dra vidare i jakt efter de perfekta 40+ kläderna. Jag levde mig in i rollen som 40årig, stilig, musikal-film-freakig, stockholmsbög med förkärlek för starka färger och vegmat. Hur klär man sig då?

Vilket misslyckande.

Jag hittade bara kläder åt mig själv. Det var som om jag blev förblindad av min egen smak. Jag såg bara saker som skulle se fantastiskt ut på mig själv. Tshirts lixom kastade sig i famnen på mig, sjalar ropade mitt namn från hyllor och shorts tvingade mig till underkastelse. Jag var en slav. Jag kunde inte säga nej. Fram med mitt AmEx. Suck.

Jag är en dålig personal shopper.

Och framför allt är det dåligt för min ekonomi. Vilket fiasko…

*smiskar mig själv som straff med min nya fantastiska sjal jag köpt*

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 svar

  1. Hälsa Jocke från Barbro.

  2. I will!
    🙂

  3. Det kan inte vara så att 40+-killar kan ha samma kläder som du har – och gillar…?

    😉

  4. Absolut.
    Och det försöker jag ta med i beräkningen.
    Men det e oxå en fråga om kroppshydda.

  5. Men va faan! Okej, jag kan förstå att det kan vara svårt att göra av med dom där sexhundra vi fick på kappAhl – var inne där själv och insåg att det enda jag kunde tänka mej var Kalsonger och Svarta strumpor, och kanske lite barnkläder, om jag nu varit dvärg – men dom andra slantarna borde du kunna göra av med. Och du ska faan inte försöka tänka dej in i vilka kläder jag skulle köpa, då skulle jag ju kunna köpa dom själv, muppunge. Tänk såhär: vad vill jag se honom i? Vad skulle han kunna ha på sej så att jag slipper skämmas? Vad kommer jag att kunna använda när vi flyttar ihop – joho då! – och hur vill jag att han ska klä sej på vår smekmånad, och när blir den av, och ska jag fråga honom eller ska jag vänta på att den där kolossen ska få arslet ur vagnen och gå ner på knä?
    Du ser? Enkelt. Sätt igång!
    Och vaddå kroppshydda?
    Puss, snorunge!

  6. Och den där hälsingen från Barbro fick jag inte. Och var är mitt bankomatkort?

Kommentera

