Jeopardy Challenge

Jag gillar utmaningar.

Och denna speciellt.

Micke har dattat mig. Jag ska beskriva mig själv med de sju Jeopardy-kategorier som skulle vara de mest ideala för mig att tävla i. Det räcker inte att bara skriva typ musik, utan ju snävare, specifikt och mer utförligt destobättre. Roligt! Jag i min tur utmanar Basin City Blues-Mia, Carro, Nakna Ryska Vader, Ups and Downs, Skinhead Barbiedoll, Trollhare och självklart alla andra som känner sig manade.

Here we go!

1. Superhjältar på film

Jag är smått manisk med detta. Det finns nog inte en enda superhjältefilm, eller liknande, som jag inte sett. Och jag tycker ALLTID att det är bra. Jag är som ett barn i en godisbutik. Utom med DareDevil. Då var jag besviken. Men det är för att Ben Afflek är en sämre skådis än Mariah Carey.

2. Musikal-skvaller

Få slår mig på fingrarna när det gäller att veta vad som händer i branchen. Mina öron är alltid spetsade, jag är frågvis och extremt nyfiken. Och framför allt så vet jag vilka man ska fråga om man vill ha tag i the good stuff. Vilken musikal som ska sättats upp härnäst, vilka som fått vilka roller och vilken producent som betalar pissigt. Det är mig man ska fråga! Men det är inte säkert jag svarar.

3. Amerikanska kändisar

Jag har järnkoll. Är något av en amerikansk-skräpkultur-junkie. Jag ser, tar in och minns. Oscarsgalan är höjdpunkten på året. Och amerikansk skvaller tv är onani! Jag har så många amerikanske b-kändisar i huvudet att ibland så försvinner andra saker. Som multiplikationstabellen… eller mitt namn.

4. Vad sa pigan?

Jag är en expert på att lägga till ”Som pigan sa” när folk pratar. Oavsett tillfälle och sällskap så kastar jag ut mina åsikter om olika göromål som pigan gjort. Tex när man handlar nått. Kassörskan: ”Det blir 79.50, tack” Jag: ”Som pigan sa…”. Eller på banken. Bankman: ”Vill ni sätta in nått?” Jag: ”Som pigan sa…”.

5. Bra shopping i Stockholm

Det är omöjligt att inte bli bra på något som man lägger ner så mycket tid på. Enough said.

6. Bitchiga kommentarer

Om det fanns en kategori där man snabbast ska säga något drygt efter ett påstående så skulle jag lätt placera mig i elitklassen. Jag måste ofta bita mig i tungan och ibland föregår min mun mig. Ibland kul, ibland inte. Som när min chef sa fel och kallade mig Moron (idiot på engelska) och ur min mun flyger ”Maybe your’re confusing me with your mother”. Ajajaj.

7. Sätt att spendera pengar utan att egentligen göra något

Please. Om detta var ett land så skulle jag vara president. Om man kunde tjäna pengar på att slösa bort dom så skulle jag vara rikast! När jag gick till banken för typ ett år sen för att ta ut pengar då mitt bankomatkort gått sönder så passade kvinnan bakom disken på att fråga mig om mitt sparande. Jag sa att jag inte hade något. Hon frågade om det var för att jag studerade, jag svarade att jag jobbade för fullt. Hon började knappra på datorn och frågade om jag var intresserad av att börja och vad jag hade för årsinkomst. Jag svarade ärligt. Hon tittar snabbt upp. Jag såg att hon blev chockad och kunde inte undgå att se avsmaken i hennes ögon. Alla dessa pengar och så inget sparande. Förkastligt, tyckte hon. Men det sa hon inte. Hon sa: ”Då kanske det är dags att börja?” med ett oförstående leende. Jag nickade lydigt.

Ja. Nu känner ni mig kanske ett uns bättre. Grattis.

Kanske är en av era kategorier ”Bobby kunskap”?

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. […] Bobby listar sina kategorier. Jag känner att jag skulle kunna spela Jeopardy med herr Bacons spelplan, även om jag skulle få storstryk i “musikalskvaller”. Men “amerikanska kändisar” kan jag också rätt bra. (… som pigan sa) […]

  2. åh, du länkar till mig, sweets!

    jag omvandlar mig till spelplan imorron dårå. 🙂

  3. […] har gått och utmanat mig igen så jag ska försöka samla lite styrka till att […]

  4. […] sömn (min mor snarkar. Högt. Ungefär som en kåt hjort hela nätterna igenom) upptäcker jag att Bobby utmanat mig på jeopardykategorier. Sju ämnen där jag är oslagbar. Bered er på en […]

  5. […] Jag blev utmanad på Jeopardy av Bobby Bacon för ett tag sen men kände att jag behövde lite betänketid. Det handlar om vilka […]

  6. […] Jag blev utmanad på Jeopardy av Bobby Bacon för ett tag sen men kände att jag behövde lite betänketid. Det handlar om vilka […]

  7. […] blev utmanad på Jeopardy av Bobby Bacon för ett tag sen men kände att jag behövde lite betänketid. Det handlar om vilka […]

Kommentera

