She is soooo gay…

… men jag undrar, har hon kommit ut i media?

”Kaos kring schlagervinnaren”

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

18 svar

  1. Oh yes, she has! Sen sa hon ju själv att det var en lesbisk kampsång 😀

  2. Det förklarar ju fem-flatorna i bakgrunden.
    🙂

  3. Oh, no she’s not! Hon har ALDRIG gått ut med att hon är homosexuell och hon har dementerat det flera gånger nu när många idioter (inget personligt mot er, men jag tycker inte folk ska dömas efter sitt utseende) tagit för givet att hon är homosexuell just pga hur hon ser ut.
    Om det nån gång skulle visa sig att hon är homosexuell så skulle jag mer än gärna erkänna att jag hade fel, men än så länge tycker jag att människor ska låta andra människor se ut precis som de vill utan att direkt stoppa dem i olika fack!

  4. Respekt.
    Men jag tror ändå hon är flata. Varför skulle man annars göra ett så tydligt homoerotiskt nummer som hon gjorde i Eurovision. Kvinnor som tar på varann i grupp… eh. Ganska obvious too me!

  5. Yes, she’s gay. She told this 3 years ago! But in Serbia it is not a big deal, everybody knows that…
    She is a good singer…

  6. She said just the other day that she had never admitted to being homosexual. And actually, in Serbian it is a big deal. Homosexuality isn’t as accepted in Serbia as it is in the rest of the world. The first gay-festival in Serbia was a catastrofy, search on youtube and you’ll see! There are people not listening to Marija and her songs just because of the gay-rumors. If Marija is gay I think that will make the serbian people a bit more openminded about homosexuality, because of that I’d love to hear her say that she is!

    Var det verkligen så tydligt homoerotiskt? Jag tänkte då aldrig den tanken och det gjorde ingen som jag känner heller. Tänk såhär…hade körtjejerna alla varit halvnakna och om Marija hade varit en lång, smal blondin med mer silikon i bröst och läppar än vad det finns vatten på jorden, och alla de 6 hade kladdat på varandra och hållt på. Då tvivlar jag på att man hade kallat det för ett tydligt homoerotiskt nummer utan som gammalt hederligt röstfiskande med hjälp av grov anspelan på sex.

    Uppträdandet såg för den delen inte ut så från början. Det ändrades dels för att orginalet fick kritik för att det var dåligt och dels för att Marija inte vill att det händer mkt i bakgrunden. Som hon själv sa, man ska lyssna på musiken inte titta på den. Att tjejerna höll varandra i händerna och bildade hjärtan hade inte något med homosexualitet att göra utan de gjorde så för att det helt enkelt ser häftigare ut än om de själva skulle knäppa sina händer framför sig som om de ber.

  7. Hon sa att hon respekterade de lesbiska men aldrig att hon var det

  8. Jo Marija Serifovic har visst kommit ut för länge sen att hon är lesbisk. Inget mer med det…Serbien går framåt 🙂 Dessutom så kan jag påpeka att bakgrundssångerskorna inte är lesbiska!

  9. Då var det löst!
    🙂
    Som om man inte såg det. Fröken Harry Potter…
    Hehe

  10. men seriöst, OCH om hon är lebb?! OCH om hon ser ut som en kille?! HON SJUNGER SÅ JÄVLA BRA! och ja svär att varenda serb som finns på denna jord är så jävla glad att serbien vann iår! FÖR DE ÄR JAG IAF!!!! älskar molitva! och hon är så jävla bra! som hon sa på en konferans: ”dom senaste åren har man tittat på musiken man har inte lyssnat på den” det är exakt vad alla gör, (iaf dom som gnäller på att det är en dålig låt och att hon är lebb och allt)

  11. Jag håller med!
    Hon sjunger fantastiskt. Molitva var lätt bästa låten.
    Och jag menade inte att det var något negativt att hon var lesbisk. Det e cool.

    Sen är det kanske inte rätt benämning att kalla nån lebb.
    Låter inte så bra.

  12. likosm och om hon är lebb,? det är som att se en tjej på stan, och ba men hallå hon är lebb:O skit samma, hon har skön stil, och så jävla bra! 😀 ni ska lyssna på hennes andra låtar oxå ^____^

  13. Som jag sa. Man kallar inte folk lebb, Milica. Tro mig!
    Och jag älskar Marija och hennes musik.
    Enough said.

  14. Haaaallååååå…Milica…”Srbija”…va faaaan är det med er??! Låt folk tycka och tänka vad faaan dom vill. Varför skall ni gå i försvar för? Vad finns att försvara? Åt vem? Typiska serbsjuka ”Du har fel, jag har rätt”. Gör som Marija Serifovic istället – dominera!! Hon dominerade och vann! Vad behöver sägas mer. Serbia rules…

    Piiiih..breee…du har fel..jag har rätt…hon är inte lebb…har kommit ut ur garderoben…har inte kommit ut…lääägg aaaav.

  15. Zebbe bree, vilken attityd! Har du läst vad jag skrivit?! Läs igenom mina inlägg ett par gånger till så kanske du förstår det som står. Jag har aldrig skrivit jag har rätt, ni har fel. Det enda jag vill få fram är hur fel det är att stoppa folk i fack endast pga deras utseende! Du ska få ett annat exempel…är alla flintskalliga killar nazister?
    Jag försöker inte försvara Marija, eller mitt land eller vad du nu anser att jag försvarar med min ”typiska serbsjuka” som du så fint uttrycker det. Jag försöker försvara människors rätt att se ut preciiiiiiis hur de vill utan att andra människor ska döma dem!
    En sak kan jag dock hålla med dig om. Serbia rules!

  16. Serbien vann Eurovision och nu skall Serbien få betala med Kosovo-Metohija… och serbiska munkar får inte ha serbiska flaggor på sina kloster i Kosmet för de österrikiska K-for soldaterna men albaner sätter upp den utländska albanflaggan överallt…och på Kosmet talas alla världens språk utom serbiska… MEN
    det spelar ingen roll Serbien vann ju Eurovision och alla serbiska ungdomar hoppar högt…eller…?
    Nej, det är dags att döpa sig i den serbortodoxa kyrkan och börja fira Slava etc. inte för att jag tror på gud utan för att serbien som nation håller på att förvinna och jag nu besämt mig för att bli Serb trots att Jugoslavien och Serbien endast varit ett ”sommarland” för mig, jag har aldrig bott där och kommer förmodligen inte att göra det, men nu är beslutet fattat och jag kommer att kalla mig för svensk storserb och
    nu åker jag till Hilandar och döper mig, Zivela Srbija!!

  17. Där ser man…

  18. Årets Eurovisionvinnare Marija Šerifović (bilden) från Serbien och Ungerns representant i årets tävling – Magdi Ruzsa möts i en konsert i Stockholm den 13 oktober. Arrangörerna beskriver händelsen som att balkan utmanar svensk schlager och i synnerhet dess beskyddare Bert Karlsson.

    Arrangörerna hoppas på att det ska bli ”ett paradigmskifte i popvärlden” när Marija Šerifović och Magdi Ruzsa ska utmana Sveriges pop och schlagerelit i Stockholms konserthus. Enligt pressmeddelandet är deras succér här för att stanna – till den svenske schlagergurun Bert Karlssons förtret.

    Många uppfattar resultatet i årets Eurovision Song Contest som en sammansvärjning från de gamla öststaterna. Men vi får inte glömma att även ”väst-europa” röstade på både Marijas och Magdis låtar, Ungern och Magdis – Janis Joplin inspirerade Unsubstantial Blues kom ju på en framgångsrik åttonde plats i Helsingfors. Marija vet ju alla vann med sin ballad Molitva och bröt de senaste årens tradition i Eurovision där kanske showen har varit viktigare än låtarna.

    Arrangörerna av konserten påpekar att dessa framgångar har att göra med att publiken omedvetet har känt igen en musiktradition med djupa folkliga rötter . . . och en äkthet, som i stort sett har försvunnit på den alltför utslätade kommersiella marknaden i väst. En rejäl känga till den västerländska kommersiella musikmarknaden alltså.

    Under konserten i Stockholm kommer Marija och Magdi framföra egna låtar, som är förankrade i det egna kulturarvet. Det är nämligen som så att Magdi som visserligen representerade Ungern, är född i Serbien, i ett litet ungerskt samhälle i Vojvodina och därför är starkt influerad av både balkan och den ungerska folkmusiken och dess banerförare Béla Bartók. Men hennes hjärta dras även till Bregovic´s musik, vilket hon ska demonstrera i Konserthuset med låten Ederlezi, som blev världssuccé genom Kusturica-filmen Zigenarnas tid. Även Marija Šerifović som alltså är Magdis landsmaninna är ju uppväxt med Bregovic´s musik och med Balkans multikulturella toner.

    Balkanrytmer och hyllningar till Östeuropa i all ära. Arrangören tillägger att man visst kommer att tillmötesgå den svenska publikens önskemål – man lovar också musik signerad ABBA och Janis Joplin på konserten! Boka biljetter och almanackan för den 13 oktober och denna spännande konsert med de två största prinsessorna inom Eurovisionsvärlden just nu!

    Stockholms konserthus den 13 oktober klockan 19.30. Biljetter bokas genom ticnet.

    Skrivet av: Alexander Borodin (alex ), Källa: Gylleneskor
    Läs mer på: http://www.ticnet.se, Läs mer om: Serbien, 2007, Marija Šerifovic

Kommentera

