Harry Potter och det gyllene könshåret

Nu har titeln på den sista boken om Harry Potter släppts.

”Harry Potter och dödsrelikerna”

eller originaltiteln

”Harry Potter and the Deathly Hallows”

Jag tycker han ska ägna lite av sin trollmakt till att ta itu med det mest akuta problemet i hans direkta omgivning.

Ron Weaslys könshår.

Det måste ju vara helt brandgult. Hur kan han låta sin bästa vän leva sitt liv med en buske könshår som ser ut som någon gammal peruk Bette Midler använde sig av på sjuttiotalet?! Det är ju rent ut sagt elakt.

Och när han ändå är i farten så kan han ju trolla fram en borste åt Hermione och hinta lite snällt att Ronja Rövardotter-looken inte varit modern sedan… sedan… sedan aldrig.

Om jag hade vart trollkarl så hade jag även satt på Professor Snape en läderkeps, ett par chaps med hål för stjärten och puttat honom i närmaste riktning av en läderbar. Han är ju i desperat behov av lite action.

Men nu är jag ju inte trollkarl.

Så J.K Rowling bestämmer…

Fan oxå.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Hur ser Hagrids hår ut då?

    Eh…

    *försöker få bort den bilden ur huvudet*

  2. Malfoys måste vara blekvitt och fjunigt, tror jag bestämt. 😉

    Hur Hagrids ser ut vill jag inte ens tänka på… Buske är väl bara förnamnet… 😉

  3. harry potter är mycke mer spänade än alla böker som ni har läst i era liv och han är 100% snygare än er

    så de så 🙂

Kommentera

