I hate… NO, I love H&M

Jag hat-älskar H&M.

Jag älskar det faktum att man för en billig penning får massor med kläder som fyller ut den där tomma shoppinghålet i mitt bröst och får mig att må bra för en stund innan jag sakta sjunker tillbax i den där slentrianmässiga mellanmjölkstillvaron som verkar dominera mitt liv allt för ofta.

Jag hatar att träffa andra människor med samma kläder som jag. Man kan hitta världens finaste tröja och vara så glad, så glad för sitt kap…. ända tills man tar den på sig och börjar beblanda sig med folk och upptäcker att varenda kotte i landet har gjort samma kap som du. Jag vill känna mig dyr (även om jag är raka motsatsen). Och få mig inte att börja prata om alla de jävla trådarna som alltid hänger från sömmarna på kläderna. När man drar bort dom så krakelerar hela plagget till nån oformlig spya av tråd och tyg. Usch.

Men igår.

Då hittade jag massor med fina kläder där. Och idag ska jag genomgå eldprovet. Ge mig ut på stan i dom.

Wish me luck!

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Haha, är det nu det ska bli en ”påfågel-historia” av det här va? Är det nu jag ska berätta om hur Stefan Persson är en god människa som inte alltid haft det så lätt och att det kanske är därför som det hänger lite lösa trådar här och där, men att det inte ger dig rätt att klanka ner på proffesionella sömmerskor…haha.
    Det är synd att inte H&M har märket Trend för killar, där kan man som tjej nämligen hitta apsnygga kläder som inte alla får tillgång till eftersom det inte släpps i så stora kvantiteter. Puss och jag längtar efter dig.

  2. JA!
    Hahahahaha
    Jag hade nästan glömt hela påfågelhistorien. Urkul.
    Och du är en snäll anställd som ser upp till stackars stackars miljadärschefen.

    Visste inte ens att tjejer hade ett trendmärke. Varför är det så? Är killar så kassa på att handla?

    Längtar efter dig med, baby. Måste ses när jag kommer upp nästa vecka. 🙂

  3. Annars kan man ju göra som jag gjorde igår, köpa nån snygg tischa eller linne på H&M, billigt.. As u said. För att sen fixa egna tryck.

Kommentera

