Hatbrott, what the fuck!

Yxattack mot en anställd på RFSL. Läs här och här.

Jag blir så jävla ledsen. Att folk orkar hata så mycket.

Jag har sagt det förr och säger det igen, handlar det inte bara om kärlek? Hur kan det vara fel att älska?

Var har det gått snett om man tar en jävla yxa och hugger ner nån pga att de väljer att leva sitt liv annorlunda än en själv? Jag avskyr hockeyfantaster. Inte fan hugger jag ner dom för det?! Jag hatar paprika. Iinte fan slår jag ner människor som gillar paprika?!

Tänk om de människorna kunde lägga sin energi på att göra gott istället.

Fuck!

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Na fy f-n vad ledsen jag blir! A som du sager, blir lika forvanad varje gang sadana har attacker sker att hat ar en sadan stark drivkraft! Tank vad mycket gott dessa manniskor skulle kunna gora har i varlden om de la denna energi pa nagot positivt istallet?

  2. Det är så himla tråkigt. Jag fattar inte vad det är som är så provocerande med att vara homosexuell. Det är bara kärlek för fan!

    Tänk om de hade lagt sin energi på att älska i stället!

  3. Jag slår däremot gärna på människor som slår på andra i ren djävelskap då jag gillar att prata samma språk som antagonisten då jag förmodar att vederbörande förstår sitt eget språk.

  4. ”Det är så himla tråkigt. Jag fattar inte vad det är som är så provocerande med att vara homosexuell. Det är bara kärlek för fan!”

    Just det, det är precis vad det är och ingenting annat!

Kommentera

