Kulturutbildning med Bobby, lektion 1 Stephen Lynch

Kära läsare!

Varje dag i en vecka framöver så kommer jag ta på mig den eminenta positionen som kulturguru och sprida min superba kulturkunskap till alla som är intresserade. Jag tänker fokusera på betraktandet mer än läsandet, vilket innebär att lektionerna mest består i att kolla på diverse filmklipp och filmsnuttar som jag postar på bloggen, kanske med en liten fantastisk text innan som belyser dagens ämne på ett kort men informativt sätt.

Är ni redo?

Dagens lektion handlar om Stephen Lynch. Ohhh, vem är det säger ni alla i kör. Jo, det ska jag berätta. Stephen Lynch är en amerikans stå-upp kille som nischat sig genom att förmedla sin humor med gitarr och sång. En singer/songwriter/standup-kille om ni så vill. Han fick sitt stora genombrott i USA när han gjorde huvudrollen i Broadway-uppsättningen av ”The Wedding Singer” som är baserad på succé-filmen med bla Adam Sandler och Drew Barrymore. Jag ska inte tråka ut er med mer detaljer. Det är elakt, lite för grovt och väldigt roligt.

Njut av Stephens brillians, och kom gärna med feedback om vad ni tycker.

Mer klipp med Stephen hittar ni här.

/Bobby Lynch

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

5 svar

  1. He’s wicked, nasty evil Stephen…but at the same time so much fun 🙂 Le Stephen, huit points!

  2. Jag är inte så mycket för musikalisk humor men han är rätt bra den där Stephen 🙂

  3. Vansinnigt rolig kille. Gillar låten om morfarn mest. Och söt som socker. Han vill jag ligga med, tack.

  4. Skulle kunna påstå att du har fel både en och två gånger i din text, men jag antar att man inte alltid kan ha rätt som kulturfreak. Så därför tänkte jag upplysa dej om att han inte fick sitt stora genombrott genom musikalen utan något år tidigare, därför fick han rollen.

    Har sett Lych tidigare ett par ggr när jag varit i staterna och han varit i närheten. Men han var fan i högform i lördags.

    Keep up the good work

  5. Tack Pierre!
    Han e underbar.

    🙂

Kommentera

