Kulturutbildning med Bobby, lektion 2 Golden Girls

Minns ni ”Panter Tanter”?

Det gör jag.

Dorothy, Blanche, Rose och Sophia förgyllde många av mina eftermiddagar efter skolan. När andra grabbar kollade på A-team och McGyver så satt jag och bet på naglarna i väntan på att få höra intromusiken till ”Panter Tanter”

”Thank you for being a frie-e-eeeend”

Fyra medelålders singel-damer som bor tillsammans i florida. De dejtar, De bråkar, de pippar och de äter cheesecake. Den ultimata sitcomen enligt mig. Och jag fullkomligt avgudar Sophia. Hon e underbar. 1,12 lång och full av kvicka kommentarer. Lovely. Jag har hittat lite favoritklipp på nätet.

Jag ger er. Golden Girls.

/Bobby Deveraux

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

8 svar

  1. Som sagt jag känner ju igen mig en hel del i det du skriver…hugaligen 🙂

  2. Hehe, det går ett avsnitt varje dag på TV4 Komedi. Efter det börjar Cosby. Och mitt emellan de programmen är det Linus på Linjen. Ahhh.

  3. I like it but Sophia scares me, she’s creepy…
    And what happend to her?! She’s so short, an evil dwarf.

    Have a nice evening! 🙂

  4. Inte konstigt att ‘The Golden Girls’ var en succé, enbart bra manusförfattare.
    Marc Cherry (Desperate Housewives) till exempel, i och för sig ”bara” elva avsnitt, men ändå.

    Alternativt: bögar (och deras följe) gör de bästa serierna.

  5. Jag har aldrig fattat. Byter kanal..

  6. Dom gillar jag! Men bäst är som du säger, Sophia. Så himla skön. Det gick mycket bra serier på den tiden. Gick inte ”Lödder” då också?

  7. Tror ”Lödder” gick lite tidigare. typ slutet av sjuttiotalet början av åttio. Men visst, det e i samma liga!
    🙂

  8. De är så jävla roliga, fan vad jag älskade den serien.

    Blanche är bäst.

Kommentera

