Gräset är grönare vid frukosten

När jag tar min frukostmat, som jag omsorgsfullt väljer vid hotellfrukosten varje morgon så uppstår alltid ett problem. Jag sitter där med min youghurt med frukt, smörgås med kalkon med philadelfiaost, kaffe, juice och känner mig besviken.

ALLA andras mat ser mycket godare ut än min egen. Jag blir sugen på precis allt annat än vad som finns på min tallrik. Det är som om jag är matblind och inte vet vad jag igentligen är sugen på. Varför tog jag mörkt bröd med grönsaker när jag kunde rostat en macka och ätit den med marmelad? Fan, varför tog inte jag cornflakes istället för start? VARFÖR gjorde jag inte en liten grönsakstallrik istället för att ta det där äpplet.

Mina problem bara fortsätter och fortsätter.

Jag sitter där och känner mig enormt otillfredställd och oftast slutar det med att jag äter en tredjedel och dricker upp mitt kaffe och går. Jag blir besviken på mig själv.

Imorn ska nån annan få ta min frukost åt mig. Som Ida. Hennes mat ser alltid toppengod ut. Eller Jonnes…

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Ett svar

  1. Det kallas Lyxproblem! Åh visst är det bra med sådana lite då och då…
    Nyss hemkommen ifrån boende på sas radisson skulle vara 5 stjärnit. Men skall isåfall inte gymet ha mer än löpband och cykel? och deras frukost.. bara TVÅ ostar..fnysser..
    Tros vi lider av divalater..?
    Pussen

Kommentera

