Liseberg is da shit!

Igår så fick vi i ”Mamma Mia” gå på Liseberg.

Efter stängning. Vi hade parken för oss själva. Asball.

Vet inte vad det är, men det är något med bergochdalbanor som får en att bli hel tokig. Sällan har man sett vuxna människor kasta sig in i attraktioner med en sådan entusiasm. Folk var som besatta. Jag hörde om fok som åkte Balder typ 10 gånger. Jag nöjde mig med ett åk på Balder. Klarar inte av att kastas mot min död mer än en gång per dag.

Och helt ärligt. Jag tror verkligen att jag ska dö. Det är nackdelen med att ha mycket fantasi. Och ett stort kontrollbehov. När man väl är fastspänd så finns det ingen återvändo. Det är kört. Då får jag alltid panik.

”Tänk om jag ångrar miiiiiiiääääääääääääääääähhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhg???!!!!!!!!”

Och jag ångrar mig alltid.

Men det var kul. Och allt blir lite lättare med en drink eller två innanför västen.

Eller fyra.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

11 svar

  1. Åh, jag ÄLSKAR Liseberg. Skulle kunna flytta till Göteborg bara därför. I stället är jag där alldeles för sällan. Och med kompisar som inte uppskattar allt en nöjespark har att erbjuda…

  2. What about Gasten, the haunted house, at Liseberg. Is it really that scary?

  3. Undrar om inte det motsatta också gäller. När man dör tror man att man ska åka Balder. Det är förmodligen därför man inte vill dö tio gånger på raken.

  4. Aronson: Liseberg e toppen. Men jag börjar kanske bli lite för gammal för de där skrämselattraktionerna. Brrrr!

    Me, myself and I: I actually worked at Gasten one season. I was a dead Priest and some kind of safari-character, It was a blast. It´s one of the best haunted houses there is. Really recommend it.

    Gravallvar: Haha! Där slog du huvudet på spiken. Eller Balder.

  5. Oh, shit!! I didn’t know it was like real people in there! So what did you do? Jump the ”guests” from behind? Evil laugning?

    To me, being a chicken when it comes to things like haunted houses, it sounds a bit (too?) scary but ok, I’ll get in there, next week…

    …on your recommendation! 😉

  6. Your not allowed to touch the guests, but everything else is ok. So I did everything in my might to scare the shit out of them. MUAHAHAHAHAAA!

    Do so!
    Tell me what u thought!

  7. Hehe you really enjoyed it, didn’t you!
    No offense but I hope the guys working there now are nicer…and safari characters, all of them. 🙂

    I’ll let you know…
    …if I get out alive!

  8. Vad kul med Liseberg! Jag tror jag måste åka till Gbg snart!

  9. Jag förstår inte människor (vuxna människor) som är förtjusta i Liseberg. Jag bodde i Gbg ett tag, har varit på Liseberg en enda gång och haft himla tråkigt, allt där är så kitschigt!! Fy…

  10. Jag har aldrig varit där men jag har alltid velat göra det.

  11. Men!
    Man måste tycka om Liseberg. Det bara är så.
    Annars är man rasist. Eller kannibal.

    😉

Kommentera

