Jag minns när Lady Di dog

Shit vad chockad jag var.

Jag kunde nästan inte greppa det. Det var lixom för stort. Som om luften gick ur en hel värld och man gick som i en dimma de följande dygnen. Hur kunde en sån ikon bara gå bort. Så oväntat och… och… onödigt.

Principiellt så tycker jag igentligen inte att det var värre när Dina gick bort än när ett barn i afrika dör, men ändå var det det. Det var som om hon lixom blivit upphöjd till en övermänniska som inte kunde dö. Och när hon faktiskt gjorde det, på ett sånt lättvindigt sätt, så insåg man att man själv kan dö när som helst. Hon blev en metafor för allas vår dödlighet.

Nu är prinsarna arga iallafall.

En dokumentär med massa material på en döende Diana ska visas på Channel 4 i Storbrittanien och prinsarna tycker det är en skymf mot deras mammas minne. Kanske är det det. Kanske inte. Men jag tror inte att något med Dianas död kan chocka oss mer. Inga bilder, avslöjanden eller tillkännagivanden. Hennes död var chockerande nog.

R.I.P Lady Di.

Eller Die.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. It’s not about if the documentary is shocking or not. It’s integrity and privacy. It’s about their mum. I wouldn’t want them to do that to me, to my mum, if she were…dead.

    Shit. Scary.

  2. Bilden funkar inte…

  3. bilderna funkar inte för mig heller…..

  4. okey, byter.

  5. Nu ska det väl funka….

  6. Jag minns det också.

    Tycker att det är hemskt att ”dokumentären” ( i mina ögon ”frosseriet”) sändes ändå!

    Att hennes söners önskan inte respekterades, det är deras mor det handlar om, en mor de, garanterat, fortfarande sörjer och saknar!

    Någonstans måste det väl, i alla större och smärre jävlars namn, finnas en gräns för hur mycket ”offentliga personer” ska behöva uthärda?!

  7. I was wondering if you ever considered changing the page llayout of your blog?

    Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a ljttle more in the
    way of content so people could connectt with it better.

    Youve got an awful lot of text for only having one or 2 pictures.
    Maybe you could space itt out better?

Kommentera

