Pulver-sprit till kidsen

Nu kan man köpa sprit i pulver form.

Iallafall i Nederländerna. Och deras mål är kids under 16. För så länge det inte är i vätskform så e det lagligt att sälja till underåriga. Var finns logiken i detta? Ska vi tillåta kokain om vi säljer det i vätskeform då oxå, eller?

What the fuck? Det måste vara den onödigaste uppfinningen nånsin. Efter äggkokaren.

Jag blir förbannad. Ungar under 15 ska inte lockas att dricka och tillverkare ska inte vara ute efter folk i en underårig åldersgrupp. It´s fucked up!

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Jag blir också arg. Det känns som om jag är en moraltant nu, men seriöst. . . Barns hjärna är inte fullt utvecklad & tar därför skada av alkohol i tidig ålder. Plus en massa annat som man fått lära sig. Jag menar, det kan tom. vara skadligt för vuxna, varför skall då BARN få dricka det? Dessutom blir det ju som du uttrycker, det blir lite kaka på kaka, skall man då tillåta vissa droger i flytande form?

    Well, ingenting med Nederländerna förvånar mig dock. . .

  2. Nej, man nästan förväntar sig sådana saker från det landet.

  3. Pulver sprit är,direkt dödligt har ej med sprit att göra.

Kommentera

