Guds vredes blogg, Hahaha!

Har hittat en blogg som heter Guds vredes blogg.

Och gud vad jag skrattat!
Men dom ska ju oxå få tala. Kristna bibeltolkare.

Och jag läser och skrattar lite till.

Citat:

”Varje rättfärdig människa hatar sitt liv i denna värld och vill inget annat än att komma hem till de eviga fröjderna, bort från alla demoner som dansar omkring och härjar vilt här nere.”

”Feminismen orsakar krig och hat mellan könen.”Om barna-aga:

”I en god och rättfärdig värld skulle pojken få smaka rottingen så han inte kunde sitta på en vecka. Och läraren som höll rottingen varm skulle möta uppskattning och respekt.”

Om KD:s abortsympatier:

”Kd har nu valt vem man vill stödja. Dödens ande har till slut fått makten i partiet”

Om att 11.000 människor smittas med HIV varje dag:

”Promiskuitet, homosex och andra sexuella avarter lockar fram denna Guds vredes mordängel. Vi ska stilla prisa och tacka Gud för denna Hans rättfärdiga handling som oavbrutet pågår på jorden.”

Om oralsex:

”Gud straffar promiskuösa oralsexister med cancer och andra sjukdomar.”

And it goes on and on and on and on and on….

Stackars stackars människa! Vad jobbigt att vara han. Vad gör han på dagarna? Om man ska tolka bibeln så grundligt så måste han ju typ bara sitta på en stol hela dagarna och stirra in i en vägg, allt e ju en synd nu för tiden.

Ibland blir jag helt lycklig och varm i kroppen. Vad skönt att jag är jag! Med min okonventionella familj, mina kärleksfulla vänner och med min liberala livssyn. När jag läser om hur vissa andra människor tänker så blir jag så ofantligt tacksam över de omständigheter som gjort mig till den jag är.

Jag kunde varit en kristen, homofobisk, kvinnohatande bakåtsträvare.

Men det är jag inte.

Tack.

/Bobby Stolt

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

5 svar

  1. Den där sidan måste ju vara fejk?

  2. Jag tror inte det.
    Han har skrivit i 3 år, ganska lång tid för att vara en fejksida.
    Men vem vet…

  3. Hehe, jorå det där är en gammal fejk! Men liksom nästan på pricken ändå!

    /teologen har talat.

  4. Nääää!
    E det fejk?
    jag kan inte tro det. Jag e så naiv. Haha!

  5. Klart det är fejk. Bara Fred Phelps skulle komma på att förespråka aga. Resten däremot…

Kommentera

