Mamma Mia, The End

Sista föreställningen av Mamma Mia spelas ikväll.

Det känns sorgligt, skönt och konstigt. Det är som en storm av känslor som behagar poppa upp lite när som helst.

Som någon i ensemblen sa, det är bitterljuvt!

Jag minns en av de första föreställningarna på Cirkus. Vi hade just haft premiär och varje föreställning kändes lika nervös som den första. Det var strax innan föreställningen skulle börja och jag var backstage och värmde upp. Jag låg på rygg, stretchade och kollade upp i det storslagna teatertaket, när det slog mig. Plötsligt insåg jag var jag var och vad jag höll på med. Det var som om allt blev tydligare och lixom fick ett magiskt skimmer runt sig. Jag såg ljusriggen som hängde i taket, jag hörde orkestern som repade nått stycke till perfektion, inspicienten meddelade hetsigt att det var 15 minuter kvar till föreställning medans nån sjöng upp och fixade med sitt hår i spegeln. Allt bokstavlingen osade teater. Jag j-o-b-b-a-d-e på teatern. Min dröm sedan jag var liten. Och jag levde den. Nu. Här. Jag blev enormt stolt och kände hur tårarna började bränna bakom ögonlocken. Jag tog ett djupt andetag, njöt en sekund extra av ögonblicket och gick för att hämta min sändare.

Och nu har det gått två år. Tiden går snabbt.

Dags att göra sig iordning.

Mer om vår storslagna avslutningskväll får ni en annan dag.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

16 svar

  1. Sa underbart att du har ditt dromjobb och att du visste vad du ville redan fran barndomen! Har precis passerat 30 och vet fortfarande inte vad jag vill bli nar jag blir stor=o)!

  2. Håller med föregående talare… Har dock inte passerat 30 än, men är nära 😉

    MEN visst är det underbart när man ändå kan ”fånga ögonblick” och leva i nuet. Jag tycker att man får fler sådana när man har barn och när man lyckas med att stanna upp och njuta av livet.

    Grattis! Hoppas att det kommer många tillfällen, då du märker att drömmarna slår in!

  3. Åhhh! Jag hade ju velat seeee ju! Var nära att han matsprästkillen kunde fixa men det blev inte så. Varför var jag så dum? Varför kollade jag inte upp när mamma mia gick och bokade en biljett i tid när de fanns till mer industriarbetarevänliga priser? skit också. hoppas det gick bra iaf. kram-surkristin

  4. Du måster helt enkelt ha dött eftersom du inte har bloggat idag.

  5. Påfrestande efterfest kanske…? 😉

  6. Jag tycker också att det är tur om man vet vad man vill göra i framtiden så här tidigt!

  7. Tur att mina systrar är så bra på att kommentera dina inlägg eftersom mina sorteras bort i nån ”skräppost”. Bara för det, så kommer väl den här kommentaren med….. Hoppas vi ses snart, nu när dina dumma gbg-vistelse är passé………

  8. Typiskt…

  9. Lever du…?

  10. Du är saknad!

  11. bobby??!! hallå???
    ”the end” för mamma mia, men du får ju inte ”enda” din blogg ju…tänk på oss som har tråkigt på jobbet =)

  12. nämen allvarligt nu. HAR du dött?

  13. Jamen… Nu har jag kollat den här bloggen tio gånger och du har fortfarande inte skrivit ett nytt inlägg. Är helt chockad. Hoppas att du är ute i verkligheten och mår bra.
    Hoppas verkligen att du är upptagen med att göra din ”To do list: Sommar”

    Isåfall kan vi alla förstå varför du inte bloggar. Men som sagt… Du behöver väl inte sluta så tvärt? Man kan ju meddela ifall man planerar att skriva lite mindre så att vi kan jobba med vår avvänjning…

  14. Håller med alla andra! Tänk på oss som har tråkigt på jobbet!! Hallå, wakey-pakey! vi vill ha bobby!

    Btw. har du kvar min länk på din sida? i så fall så ändra adressen till min nya blogg ericis.wordpress.com

    Puss! *heh*

  15. Jag e tillbax!
    Och kära läsare, ni är underbara! tänk vad skönt fdet är att bli saknad. En förklaring till varför jag vart borta kommer i nästa inlägg.

    Puss

  16. Jag tycker att det är fint att du kan utöva ditt drömjobb. Man borde inte vara ledsen att det var den sisat föreställningen. Det kan vara början till något nytt. Lycka till!

Kommentera

