Hjälp, nu händer det!

Det har blivit dags. Den oundvikliga dagen har kommit.

Dagen då jag ska sätta igång med min lägenhet. Imorn ska säng och garderober rivas ut för att sen på tisdag forslas till en tipp. Nu är det ett par problem som måste lösas tills imorgon kl 13.

Problem 1. Hur får man ner en loftsäng?

Problem 2. Hur monterar man ner 4 garderober?

Problem 3. Hur motiverar man sina två vänner som ovetandes kommer för att hjälpa mig med ”något litet i lägenheten” till att typ ge upp hela sin dag till mig och mina göromål?

Problem 4. Var ska man göra av typ 4 ton med kläder som innan huserade i de garderober som ska kasseras?

Problem 5. Vad är en tipp och var hittar man dom?

Problem 6. Har tipp något med svenska spel att göra?

Problem 7. Vad är korrekt dryck att servera på en spontan utrivningstillställning? Öl, rosé eller bara vatten? Kanske med nån smak…. Som hammare. ”Loka Hammare/Krusbär”. Mmm!

Problem 8. Varför vill jag säga garderååååberrrrr? Det ordet är för mig vad kattmynta är för katter.

Nog om min renovering.

Idag blev jag kär. I en ung herre som hette Lennon Mikael Gerden-Miina. Han spydde mig på axeln och och pruttade mig rakt i näven. Det var toppen. Jag kände mig som en riktig farsa. Kärlek. 🙂

/Bobby

6 svar

  1. If you’re going to the dump with your bed and wardrobes…just smash it off the wall for Gods sake, go craaazy with the hammer! So much fun, I could spend a day doing that! 🙂

    And to be way too ingenious serve your friends Screwdrivers *s*

  2. ”Problem 8. Varför vill jag säga garderååååberrrrr? Det ordet är för mig vad kattmynta är för katter.”

    Hm… Jag har aldrig riktigt förstått den fixeringen. För mig är garderober något man gömmer sig i på skoj. Kan det ha att göra med min miljöpartistiska hippieuppfostran?

  3. Problem 7 löser du med Kaffe till själva jobbet sen efter ni lämnat allt på tippen tar du fram kalla corona eller sol..
    Det är mitt tips!

    lycka till..det kommer bli kaos men efter blir det ett litet palats.
    Kramilikram

  4. Shit. Dom är här snart. Jag är rädd, nu finns det ingen återvändo. Tack för alla råd!

  5. Är ganska säker på att standardbetalningen för flyttningstjänster är kall öl.

  6. Svar på frågorna 1-3: Med yxa.

Kommentera

