Alla borde vi klä ut våra barn till barndsoldater

Rosie O´Donnell har råkat i blåsväder för att hon lagt ut foton på sin dotter utklädd till en barnsoldat på sin blogg. Folk tycker det är smaklöst och de rasar mot hennes sätt att utnyttja sin dotter för sina egna politiska statements.



What the fuck!

Alla borde vi klä ut våra barn (nu har inte jag några, men mina framtida barn räknas oxå) till barnsoldater och lägga ut på våra bloggar. Det är ju knappast så att våra skyddade och väldigt väl omhändertagna västerländska ungar mår dåligt av att leka lite maskerad. Medans det finns barn i världen som lever det livet på riktigt. Vars liv präglas av krig och död.

Personligen tycker jag det är mycket bättre att synliggöra problem än att blunda för dom. Rosie gjorde ett statement. Det handlar inte om exploatering av hennes dotter, det handlar om att jämföra ens eget liv med de barn som tvingas vara soldater. Saker blir ju mycket mer skrämmande om det sker på hemmaplan. Att klä ut sitt eget barn till barnsoldat är som att säga ”det kunde lika gärna vara hon”. And that freaks people out!

Rosie har åsikter och det irriterar folk.

Jag irriterar mig på folk som hackar på nån som försöker göra gott istället för att lägga den energin på att möta det verkliga problemet.

Stå på dig Rosie!

Här e hennes blogg om nån vill läsa.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

2 svar

  1. Älskar din blogg. Det här inlägget är klockrent!

  2. jag har lust att se ”Hair” en gång till…

Kommentera

