Senór Bobby

Efter en 6 dagars häääärlig semester så har min utlakade lekamen äntligen landat på svensk bördig mark.

God damn, vad trött jag är! Behöver semester efter min semester typ.

Ni ska definitivt få en mer utförlig beskrivning av mina bravader i den spanska metropolen, men just nu är jag för trött. Jag nöjer mig med att säga några saker jag lärt mig i Barcelona.

1. Solkräm med solskyddsfaktor 8 är alldeles för lite för en blond skandinav i spanien.

2. Det finns fler bögar i Barcelona än det finns tulpaner i Holland.

3. Försök inte fisa när du e lös i magen. Speciellt inte när du e ute och går i dyra butiker. Men det visste jag ju iofs redan. Och ändå försökte jag. Suck!

4. Unga danska bögar som pluggar till läkare och som är på semester i spanien, är ena riktiga slampor. Jeeesus!

5. Folk som bor i Barcelona har ingen uppfattning om vad som är ”nära” eller ”en lång bit att gå”. Något som ligger nära kan ta en halvtimma att gå till. De är helt förstörda av det dåliga tunnelbanesystemet. Folk går hur långt som helst för att slippa använda det. Lita inte på dom!

6. För en spanjor är ett nej bara ett förslag, inte en uppmaning.

Skriver mer imorn.

Tack för alla härliga kommentarer när jag vart borta. Vad giriga ni är! Det tycker jag mycket om.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Välkommen hem!
    Låter som om du har haft det, milt sagt, trevligt!!

    (Trots för låg solfaktor, usel tunnelbana och kass respons på dina ”nej”)

    Ser framemot utförligare ”rapport”!!! 😀

  2. Åh, jag vill veta allt! Utom om punkt tre…

  3. Rena rama folkbildningen att åka till Barcelona tydligen….
    Men, varför sa du ”Nej”??

Kommentera

