Spanien Redovisning

Jag kom fram tidigt fredags morgon.

Jag satte mig på ett fik på Plaza Catalunya och vänatde in min sjusovande vän som skulle hämta upp mig där. Ett glas juice, en kaffe, en flaska vatten, en baguettet med salami och en croissante senare så dyker Are upp på torget och min Barcelona vecka startade officiellt.

Mina dagar var späckade. Gick upp vid ett-tiden på dagarna för att stressa till stranden, skamsen för efter att sovit bort halva dagaen och lovandes mig själv att nästa dag skulle jag minsann gå upp vid tio. Det hände aldrig.

Mycket pga att man gick och la sig vid åtta efter en hård natt på Barcelonas homosex-gator. Jisses, vad mycket karlar överallt. Och själv gick jag runt och var lite härligt svensk och exotisk.

Oxå shoppade jag en del. Eller massor. Men favoritinköpet är ett guld-åttiotals-digital-armbandsur som är super retro. Jag e kär!

Spenderade ett dygn i Sitges oxå. Rikt folk som frotterar med annat rikt folk och folk som vill umgås med rikt folk. Och 3.000.000 bögar. Lovely!

Just det!! Min lista över saker jag skulle göra i Barcelona. Ska vi se vad jag checkat av?

1. Sola ohälsosamt mycket. Kanske till och med min stjärt sådär på mage på nakenstranden. Njae, det gjorde jag faktiskt inte. Men jag brände mina vader… Tjofuckingho.

2. Gå fram till en spanjor och fråga om något på låtsas-spanska för att sen bli arg när han inte förstår. Ja, en gång. Men han såg så bedrövad ut när han inte förstod min ”spanska” att jag skämdes och hittade på en fråga på engelska istället.

3. Bli redlöst full minst en gång. EN gång???? Hahahaha!

4. Försöka att inte somna när min vän Are drar med mig ut på klubbar. Jag blir ju typ trött vid 01 och spontansomnar som en pensionär överallt. Det var tufft, men jag lyckades vara narkolepsi-fri.

5. Minst en gång, ljuga för nån om att jag är svensk mästare i latinodans för att sen ge ett smakprov på min färdighet. Jag vill hemskt gärna säga ja, men jag kan inte ljuga. Jag vågade inte riktigt. Jag var för fåfäng helt enkelt.

6. Gå runt och vara allmänt fantastiskt snygg och exotisk (som spanjorer tycker vi svenskar är…) hela tiden. Men ingen plutmun. Det är för folk under 20. Mission acomplished! Jag var som en scandinavisk dröm svept i denim, pudrad med sex!

7. Undvika dragshow. Jag har sett spansk dragshow en gång. Inte igen! Inte en enda transa såg ja… Just det, jag såg massor!I Pride-paraden som vi råkade hamna i mitt i en shoppingtur. Hur ofta rååååkar man springa in i en liten ”PRIDEparad” i sverige?!

8. Le, nicka och säga “Jaaaa” till allt på tysk dialekt när någon tilltalar mig på krogen. Visst gjorde jag det! Men folk e så dumma att dom tror att svenskar är sådana och det blev mer ett skämt på vår bekostnad istället för tyskarnas.

9. Presentera mig som Bobby Skarsgård, the lost son of Stellan. Nääää. Jag glömde helt bort det. Och det som hade vart så enkelt fixat!

10. Åka taxi överallt. Jag åker ju alltid taxi överallt. Jag har åkt taxi hemma i sverige 5 ggr sen jag kom hem i onsdags. Det är fredag nu. Tänk er hur jag åker i ett land där det är dubbelt så billigt!

Ja. Det var i korta drag det hela. Sen kanske jag bedrev otukt med en och annan spanjor, men det var för att bättra på relationerna mellan våra båda länder. Ni kan se mig lite som en homosex-ambassadör.

Over and out.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Du är den bäste homosexambassadören Sverige någonsin kommer att ha 🙂

  2. Finally lite kvalitativ bloggeri på blogghimlen. Thank fakin god att du är hemma!!

  3. Kan se framför mig hur du svepte fram som en svensk dröm av jordgubbar och mjölk när nere! Well done! Skönt att ha rekat lite innan du ska bli musikalstjärna i Tapasland?
    Men du, det heter la ”hälften så DYRT”? Möjligtvis dubbelt så billigt…? Kramar Sara Messerschmidt, högstadiefröknarnas representant 😉

  4. dd

Kommentera

