Schlagerkvällen

Pride. Förra torsdagen.

Hela dagen var hysterisk. Rep med artisterna i studio hela dagen för att sen sjunga livet ur oss på scen hela kvällen. Som alltd var det värt allt besvär när man väl stod där och såg hur roligt publiken har e. Speciellt den lilla fjollan som skrek rätt ut, grät och höll sig för munnen när Jill Johnson klev ut på scen. Jag tror det var för att han gillade henne.

Men allt grusades av en total bitch efter föreställningen.

Vi sitter ett stort gäng backstage och tar en öl. Massa bekanta, en del vänner och några man kände ytligt. Folk gav oss i kören komplimanger för att vi gjort ett bra jobb och de diskuterade uppträdandet. Alla var glada och nöjda med vårt jobb…. utan en kille. Så fort nån sa nått bra om kvällen så utbrast han ”Ja, men inte Bobby”, ”Han var skitkass” och så vidare och så vidare.

Det visade sig sen när jag kom in i en diskussion med killen (som jag för övrigt känner då vi e i samma umgängeskrets) att han tyckte det var så ”fuuult” när jag tog upp fingret till örat när jag körade. Till saken hör att vi hade KASST ljud på scen och körens medhörningar var helt fucked up. Jag hörde nada. Att stoppa fingret i örat må vara fult, men det var det enda sättet för mig att höra min egen röst och sjunga rätt.

Enligt honom så hade jag ett ticks och borde verkligen sluta med det för det e så ”fuult”. Han hade minsann oxå körat så han visste. Jag replikerade med att jag inte var där för att vara snygg utan för att sjunga bra och om enda sättet för mig att sjunga bra var att stoppa ett finger i örat så gör jag det. Han fortsatte på ett extremt nedvärderande sätt att säga att ”det var ett ticks och att det var pinsamt att jag gjort så och att jag minsann borde lära mig av med det”.

Jag orkade inte diskutera kände jag utan tackade honom vänligt men sarkastiskt för kritiken och att jag veeeerkligen skulle ta åt mig av hans kritik. Till saken hör oxå att ingen annan höll med honom.

Alltså. Vad e det för människa som försöker sätta sig själv i bra dager genom att hacka på en annan människas arbete och prestation. DIREKT EFTER ETT UPPTRÄDANDE. När man e dödstrött, inte har någon distans till det man gjort alls och endast kan ta åt sig av bra ord.

Speciellt när man inte är goda vänner.

Jag har ventilerat detta och nu är jag helt over it. Jag kan till och med skratta åt det. Jag vet ju varför han sa så.

Han har aldrig riktigt gillat mig, det har jag märkt sen länge. Jag ganska högljud och inte rädd för att ta plats eller att säga emot honom när han beter sig illa (och av någon anledning så e det få som säger emot honom). Vi har många gemensamma vänner som tycker om mig, men vi har av nån anledning aldrig klickat. Jag tror nån känner sig hotad, and it´s not me.

Och nu vågade jag stå på scen MED FINGRET I ÖRAT! Klart han blev sur och behövde sätta mig på plats. Det är ju nästan ett lagbrott.

Hela incidenten gjorde mig glad över en sak.

Jag är inte det minsta rivalstinn eller missunsam av mig. Jag e snarare lite dum när det gäller sånt och fixar jobb åt folk, rekomenderar folk åt höger och vänster.

Men hellre en schysst och generös kille än en missunsam surkart.

Tack mamma, för uppfostran!

/Bobby

7 svar

  1. Åh, Ja din mamma måste verkligen varit bra, för det är verkligen en riktigt bra egenskap ställd mot en riktigt dålig! *blev lite – eller mycket – rörd* >Välkommen tillbaks till bloggandet förresten, detvar så många som sa det förut, så jag tänkte jag kunde vänta 🙂

  2. There are so many jealous bitches in the showbiz, it’s unbelievable!

    But you told him off in the best way there is, the sarcastic classy ”talk-to-the-hand” way 🙂

  3. Det där är så gott att höra, att du står på dig och vet vad din uppgift är på scen. Snygg kan man vara någon annanstans. Fast du är YUMMIE! Det vet du 😉 Mina små känsliga öron har alltför många gånger gråtit över falsk körsång så att du fattade grejen gjorde att mina öron vinkar till dig i Stockholm och slänger slängkyssar!
    Och om du körde fingret i örat så kan han ju stoppa upp sitt nån annan-lämplig-stans…

  4. vem F**n va han???? han är iallafall dum! Han måste ju suttit i min närhet.. hemska tanke!
    Satt ju oxå där backstage och tyckte ni var grymma. Teknik snubben borde dock fixat bättre ljud..hade jag stått på scenen hade nog båda öronen utsatts för petting.. så det så..
    Du var ju skitbra och väldans snygg;-)

  5. Vad är väl ett finger i ett öra? Strunta i den onda, och sjung på du! Du är bättre än honom! 😀

  6. Vilken jubelidiot!
    Att dyka på någon direkt efter show och om en sådan bagatell?!
    Om inte annat, så har han ju egenhändigt bevisat att avundsjukan inom branchen, lever och har hälsan…så förtänksamt av honom då…

    Däremot är det ju trist att ljudteknikern inte fixade bra medhörning till er!

  7. Aha! Firman Hyrljud får alltså ingen taxi nästa år…. 🙂

Kommentera

