Kärlekstankar

Jag har varit singel väääldigt länge. Och jag trivs med det. Faktiskt. Jag letar inte efter kärleken utan inbillar mig att den kommer så småningom. Man får ha tålamod.

Men vet ni.

Dom där gångerna när man träffar nån och det känns ganska ok. Inga violiner eller fyrverkerier när man kysser varann, inga änglakörer när ens ögon möts, men det är ändå mysigt. Dom gångerna, dom är hemska.

Då blir man påmind om hur man skulle kunna ha det om man hade något att dela allt med. Man blir påmind om något som heter tvåsamhet och som man glömt av. Eller förträngt. Helt plötsligt så minns din kropp att allt känns varmare med någon bredvid sig, någon att hålla fast vid när livet börjar gunga.

Kärlek är ju alltid att föredra, men ibland känns det som om man skulle kunna vänja sig av med kärlek. Om man lät kroppen gå tillräckligt länge utan någon annans kropp som förvirrar den, då borde man ju till slut glömma.

Jag glömmer titt som tätt.

Sen blir jag påmind.

Och det är inte att glömma som är jobbigt, det är just den där påminnelsen…

/Bobby

4 svar

  1. […] is single and writes about what it’s like. It’s bull’s-eye. To forget what it’s like to be in a relationship is not that […]

  2. du har så rätt
    – en singel som just upplever det där…

  3. Du har precis blivit printat.
    Så väldigt bra skrivet, texten finns nu ibland mina dokument.

    puss i kylan…

  4. Skaffa hund? 😀

Kommentera

