Underbar och älskad av… inte mig iallafall.

Gick på bio.

Tröttnade på att ligga på golvet och tycka synd om mig själv så jag tog tag i kvällen och spenderade den på Saga tittandes på  filmen baserad på Martina Haags succéroman ”Underbar och älskad av alla”.

Först och främst, jag älskar Martina Haags böcker. Hon e fantastisk. Jag skrattar mig halvt fördärvad när jag läser hennes grejer. Hon kan beskriva de mest vardagliga saker på det roligaste sättet.

Men filmen. Hm. Visst, jag skrattade högt ett par ggr MEN hon är bättre i skrift. Visst hon e en ok skådis, men ibland så känns det påklistrat och oäkta. Väldigt mycket film. Och hennes fina varma humor som finns i böckerna saknar man ganska snabbt.

Men Martina, jag kommer alltid att älska dig. Och du är en fenomenal författare!

/Bobby

Ett svar

  1. Kan bara hålla med… Jag har skrattgråtit mig igenom flera av hennes böcker, men tyckte inte heller att filmen var så bra som böckerna… Min favoritscen var när hon skulle ”rulla ner i lakanet” och hade dödsångest.. he, he… Då skrattade jag så att biopubliken började skratta åt mig…
    Ja, ja… jag bjuder på det… 🙂

Kommentera

