Brokeback Mountain blir opera

Hm.

Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till detta.

Men en sak e jäkligt coolt. Det är att operavärlden är mycket mer progressiv än man tror. Otroligt mycket nyskrivet sätts upp på operor runt om i världen och ofta med kontroversiella ämnen som tema.

Synd bara att Opera oftast e så jäkla tråkigt.

Jag försökte titta på Madame Butterfly en gång. Det gör jag inte om. En femtioårig fet vit kvinna som försöker spela en 16 årig asiatisk oskuld, med tantröst. Inte så övertygande. Det krävs mer än lite vitt puder och en kimono för att övertyga mi, gumman,
/Bobby

2 svar

  1. visste du att Matt Damon blev erbjuden Brokeback Mountain före Heath Ledger? Han säger i en intervju att han djupt ångrar sitt val att inte göra filmen! no shit….

  2. Thank god att Heath fick den istället.
    Han är ju brilliant i rollen.

Kommentera

