När jag var liten…

… så trodde jag att Lena PH sjöng ”För vi ska dansa in i ån, på vår resa genom natten…”. Jag förstod aldrig varför ingen mer än jag reagerade på den konstiga texten. Vem vill dansa in i en å??

Men jag kan inte varit den enda som gjort det misstaget.

Min förra klasskompis Jonna trodde att den afroamerikanska gruppen Chic sjöng ”Aaaaaafrica!” och inte ”Aaaaah… Freak Out!”. Förståeligt misstag.

Jag levde även som barn under tron att min pappas båt var döpt till Öli, efter hans passion för öl (han var alkoholist så det var inte så långsökt), när den egentligen hette Early. Det riktiga namnet upptäckte jag år senare när jag tittade på gamla barndomskort och såg namnet på båten. Det var en smärre chock. Men oxå skönt att veta att min fars kärlek för öl aldrig sträckte sig så långt som till att döpa sin båt efter det.

/Bobby

7 svar

  1. Hej bob! Jag kan glädja dig med att även jag trodde, som liten, att Lena sjöng ”dansa in i ån”! Fast jag gick ett steg längre och reagerade inte på den extremt besynnerliga texten. Och jag trodde oxå att det var ”Aaaaafrica”!! Det blev jag ytters lättad av att höra att det inte bara var jag! haha!

  2. En kompis till mig trodde att Just D sjong ”Radda alla Laxar” istallet for ”Re-la-la-laxa”! En annan trodde att Robban Broberg sjong ”Ingen la la la la” istallet for ”Ingela lalalala Ingela lalala”.

  3. Haha
    Jag älskar när folk hör fel.

  4. Felix (sjuårige sonen) älskar Singstar på PS2 och sjunger Oa hela natten oa hela dan oa hela natten skrämma slag på halva stan. Oa hela natten lång tills du uppe drömmer… ao ao ao ao…
    (uppe drömmer= upptäcker mig). Det är så sött 🙂 Har försökt att rätta honom, men det går inte…

  5. jag trodde dansa i new york hur länge som helst! 😀

  6. ”Nooo woman, no child…” <—-a friend of mine when we sat in the car on our way down to France.

  7. Gött mos jag trodde oxå ”dansa in i ån”!! så ja googla det för o kolla om det fanns nån mer som trodde det, OCH DET FANNS DET:D:D Blev lite hånad av min kompis, men hon trodde o andra sidan att det hette ”Irlandsproblem” och inte I-landsproblem… Ha det gött!!

Kommentera

