Livet på golvet

95% av min vakna tid hemma i min lägenhet spenderar jag på mitt golv.

Här nere ser man allt som man inte ser när man sitter i soffor eller står upp. Som dammet bakom min byrå, min sneda golvlist, en gipsformation i taket som ser ut som en häxa och en close up på alla kläder jag släng omkring mig senaste veckan.

Livet på golvet e ganska skönt. Man har inga förväntningar om att det ska vara bekvämt så de kuddar jag har staplat upp som en liten divan, och som konstant glider isär, är mer som en skön bonus, en oväntad vinst av bekvämlighet.

På golvet så har man massor med avlastningsutrymme. Jag kan placera saker jag behöver runt mig, som fjärrkontroll, Harry Potter-bok, funlight, Ben&Jerrys, telefon, dator och ipod, och lixom vara en ö i mitt eget tillverkade i-landshav. Genom en handsträckning kan jag släcka min törst, kolla min mail eller ändra kanal.

Och då jag ligger precis vid min byrå så kan jag, om jag blir kall, bara vrida mig lite till vänster och ta fram en tröja. Det är knappt nån anstränging alls. Och blir det mörkt så sträcker jag mig till höger och tänder min lampa.

Livet på golvet är hårt.

Men bra.

/Bobby

Ett svar

  1. Du har öppnat upp en helt ny värld för mig, jag ska också börja leva på golvet 🙂

Kommentera

